Politolog: koronawirus może zmienić reguły kampanii wyborczej
- Jeśli spotkania twarzą w twarz w kampanii wyborczej zostałyby zakazane, to dotkną one wszystkich kandydatów - powiedział w Polskim Radiu 24 prof. Maciej Drzonek, politolog z Uniwersytetu Szczecińskiego. - Zawody będą się dalej toczyć, ale reguły się zmienią - dodał.
2020-03-04, 13:23
Posłuchaj
W Polsce potwierdzono rano pierwszy przypadek zakażenia koronawirusem. To pacjent zielonogórskiego szpitala, który do Polski przyjechał z Niemiec. W Senacie głosowana będzie także specjalna ustawa, dająca rządowi większe uprawnienia administracyjne w celu ograniczenia epidemii koronawirusa. Sejm przyjął jej zapisy w tym tygodniu.
Powiązany Artykuł
Minister zdrowia: potwierdzono obecność koronawirusa w Polsce
Zmiana reguł politycznej gry
Gość Polskiego Radia 24 podkreślał, że przemodelowanie kampanii wyborczej w razie wybuchu epidemii koronawirusa w Polsce może być niezbędne, ale tego "nie wiemy na dzisiaj". - Wiemy, że koronawirus przenosi się drogą kropelkową, co jest niekorzystną informacją dla kierujących sztabami wszystkich kandydatów - zaznaczył prof. Drzonek.
- Gdyby miało się okazać, że Polska zostanie dotknięta epidemią, to za jakiś czas spotkania "face to face" będą mocno ograniczone, lub zakazane - ocenił.
>>> [CZYTAJ TAKŻE] Wpływ koronawirusa na gospodarkę. Minister rozwoju przedstawiła pierwsze szacunki
REKLAMA
Jego zdaniem, zakaz bezpośrednich kontaktów z wyborcami, brak symbolicznego uścisku ręki, będzie "deficytem" w przekazie niektórych kandydatów. - Z im większą liczbą wyborców spotyka się kandydat, tym większa szansa na popularność, a w związku z tym szansa na bycie wybranym. To ma ogromne znaczenie. Ale, z drugiej strony, jeśli zostałoby to zakazane, to dotknie to wszystkich kandydatów. Zawody będą się dalej toczyć, ale reguły się zmienią - argumentował.
Więcej w nagraniu.
***
Audycja: "Temat dnia"
Prowadzący: Ryszard Gromadzki
REKLAMA
Gość: Maciej Drzonek (politolog, Uniwersytet Szczeciński)
Data emisji: 04.03.2020
Godzina emisji:
mbl
REKLAMA
REKLAMA