Specjalna platforma ułatwia walkę w sporach konsumenckich za granicą

Konsumenci coraz częściej dokonują zakupów przez internet poza granicami swojego kraju. O tym, jak składać reklamacje w przypadku handlu zagranicznego, mówił w audycji Społeczny Punkt Widzenia szef platformy mediacyjnej Robert Sowiński.

2018-04-20, 14:11

Specjalna platforma ułatwia walkę w sporach konsumenckich za granicą
Zakupy w internecie są wygodne, szybkie i coraz bezpieczniejsze. Foto: pexels / CC0

Posłuchaj

20.04.18 Robert Sowiński o specjalnej platformie mediacyjnej ułatwiającej walkę w sporach konsumenckich
+
Dodaj do playlisty

Często zdarza się, że gdy konsument kupuje dany produkt przez internet, który – jak się okazuje - jest niezdatny do użytku, traci pieniądze, wyrzuca zakup, bo spór, którego mógłby się podjąć jest dla niego za drogi, zwłaszcza jeśli chodzi o handel międzynarodowy.

Jak wyjaśnił Robert Sowiński, do 2016 roku sytuacja wyglądała tak, że klient sklepu internetowego, szczególnie gdy kupił coś za granicą, w momencie otrzymania odmownej reklamacji kończył spór, ponieważ pójście do sądu kosztowałoby go znacznie więcej niż wartość towaru czy usługi, którą zakupił.

- W 2016 roku zostało przygotowane przez Komisję Europejską narzędzie w postaci platformy do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Platforma pozwala na ułatwienie walki klienta z przedsiębiorcą zza granicy – wyjaśnił Sowiński.

Więcej w całej rozmowie.

REKLAMA

Gospodarzem audycji była Anna Grabowska.

Polskie Radio 24/pr

Społeczny punkt widzenia w Polskim Radiu 24 - wszystkie audycje

____________________ 

REKLAMA

Data emisji: 20.04.18

Godzina emisji: 13:15


Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej