Specjalna platforma ułatwia walkę w sporach konsumenckich za granicą
Konsumenci coraz częściej dokonują zakupów przez internet poza granicami swojego kraju. O tym, jak składać reklamacje w przypadku handlu zagranicznego, mówił w audycji Społeczny Punkt Widzenia szef platformy mediacyjnej Robert Sowiński.
2018-04-20, 14:11
Posłuchaj
Często zdarza się, że gdy konsument kupuje dany produkt przez internet, który – jak się okazuje - jest niezdatny do użytku, traci pieniądze, wyrzuca zakup, bo spór, którego mógłby się podjąć jest dla niego za drogi, zwłaszcza jeśli chodzi o handel międzynarodowy.
Jak wyjaśnił Robert Sowiński, do 2016 roku sytuacja wyglądała tak, że klient sklepu internetowego, szczególnie gdy kupił coś za granicą, w momencie otrzymania odmownej reklamacji kończył spór, ponieważ pójście do sądu kosztowałoby go znacznie więcej niż wartość towaru czy usługi, którą zakupił.
- W 2016 roku zostało przygotowane przez Komisję Europejską narzędzie w postaci platformy do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Platforma pozwala na ułatwienie walki klienta z przedsiębiorcą zza granicy – wyjaśnił Sowiński.
Więcej w całej rozmowie.
REKLAMA
Gospodarzem audycji była Anna Grabowska.
Polskie Radio 24/pr
Społeczny punkt widzenia w Polskim Radiu 24 - wszystkie audycje
____________________
REKLAMA
Data emisji: 20.04.18
Godzina emisji: 13:15
REKLAMA