Europejskie Centrum Konsumenckie pomaga w mediacjach związanych z nieudanymi wakacjami

Sezon urlopowy w pełni. To powinien być czas relaxu i wypoczynku, ale nie zawsze tak bywa. Zdarza się, że samolot, którym mieliśmy dotrzeć na wymarzony urlop się opóźnia a wakacje nie wyglądają tak, jak było to zapowiadane w folderze reklamowym. Dlatego w Europejskim Centrum Konsumenckim jest coraz więcej skarg i relakmacji.

2018-08-05, 16:00

Europejskie Centrum Konsumenckie pomaga w mediacjach związanych z nieudanymi wakacjami
Europejskie Centrum Konsumenckie pomaga w uzyskaniu odszkodowania za nieudane wakacje.Foto: shutterstock

Posłuchaj

Co zrobić jeśli nasze wymarzone wakacje nie są takie jak reklamowało je biuro podróży? Jak uzyskać odszkodowanie za opóźniony lot lub np. brak działającej klimatyzacji - z Katarzyną Słupek z Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polskim Radiu 24 rozmawiała Justyna Golonko/Naczelna Redakcja Gospodarcza
+
Dodaj do playlisty

- Liczba telefonów, zapytań co można reklamować a czego nie o tej porze roku w Europejskim Centrum Konsumenckim rośnie w bardzo szybkim tempie - mówi w Polskim Radiu 24 Katarzyna Słupek z Europejskiego Centrum Konsumenckiego w rozmowie z Justyną Golonko.

W czasie zagranicznych wakacji najczęściej przemieszczamy się liniami lotniczymi - stad skarg na przewoźników jest sporo także z powodu strajku i odwołanych lotów przez linie lotnicze. 

Jeśli samolot, którym mieliśmy dotrzeć na wyczekiwane od miesięcy wakacje, ma opóźnienie. Mamy wtedy prawo domagać się odszkodowania w wysokości od 200 do nawet 600 euro w zależności od długości trasy. Gwarantuje nam je unijna dyrektywa z 2004 roku.

Ale opóźnione loty to nie wszystko. Często warunki panujące w hotelu mogą skutecznie zepsuć nam pobyt na wakacjach. 

REKLAMA

Trudno ocenić jakie odszkodowanie możemy dostać np. za brak działającej klimatyzacji lub brudny basen. 

Katarzyna Słupek przypomina, że przy wyjazdach zorganizowanych w ocenie pomoże nam tabela frankfurcka. - To dokument, który jest częścią prawa niemieckiego, ale w Polsce jest stosowany. W tabeli mamy wyróżnione przypadki zakłóceń podczas wyjazdu i odpowiednio ujęte procentowo odszkodowanie, które możemy dostać - wyjaśniła. 

Natomiast, jeśli nie jedziemy z biurem podróży tylko sami wynajmujemy hotel aż takich możliwości nie mamy.

Europejskie Centrum Konsumenckie pomaga w uzyskaniu odszkodowania za nieudane wakacje. - Do tej pory udalo nam się pomóc w 3/4 spraw, z którymi zgłaszają się do nas klienci - podsumowała Katarzyna Słupek. 

REKLAMA

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Polskie Radio24, Justyna Golonko, kw 

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej