Biznes musi pracować nad swoim wizerunkiem

Zdecydowana większość Polaków uważa, że przedsiębiorcy są potrzebni, bo budują siłę i jakość polskiej gospodarki.

2015-02-19, 11:49

Biznes musi pracować nad swoim wizerunkiem
. Foto: GlowImages

Posłuchaj

O wizerunku polskiego przedsiębiorcy w Porannych rozmaitościach radiowej Jedynki mówił Jacka Brzozowskiego, z organizacji Pracodawcy RP (Błażej Prośniewski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

Jednocześnie, aż 62 procent badanych twierdzi, że przedsiębiorcy starają się oszukać system, żeby na przykład płacić niższe podatki. Tak wynika z badania TNS Polska, przeprowadzonego na zlecenie Rzetelnej Firmy.

Zdaniem Jacka Brzozowskiego, z organizacji Pracodawcy RP, mało chwalebny stereotyp przedsiębiorcy zrodził się w pierwszych latach transformacji. - Niewątpliwie na tych niekorzystnych wyobrażeniach o przedsiębiorcach zaważyły początki transformacji. Wtedy mieliśmy do czynienia z różnymi spektakularnymi przykładami, które były podawane właśnie jako takie będące dowodami na nierzetelność, wrogość, i inne podobne historie, które towarzyszyły powstawaniu pierwszych dużych majątków w Polsce – wyjaśnia gość.

Zmienia się obraz przedsiębiorcy

Jednak ten krzywdzący obraz ulega przeobrażeniom, zauważa Jacek Brzozowski. - Po 26 latach transformacji z pewnością można zauważyć, że ten wizerunek się zmienia. Coraz większa część społeczeństwa zaczyna rozumieć, że aby podzielić jakąś wartość ekonomiczną w gospodarce to trzeba tą wartość wytworzyć. Nie mówię tu tylko o dużych przedsiębiorstwach, ale o całej rzeszy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Na pewno Polacy obserwują te małe firmy wokół siebie i widzą, że są to ludzie prowadzący nieduże biznesy, ciężko pracujący, żeby te firmy utrzymywały się na powierzchni i rozwijały się – dodaje.

Warto pamiętać, że sektor małych i średnich przedsiębiorstw, wytwarza ponad dwie trzecie polskiego Produktu Krajowego Brutto.

REKLAMA

Błażej Prośniewski, abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej