E-handel: dobre zdjęcie w Internecie może podwoić sprzedaż

W handlu internetowym zdjęcie może zwiększyć szanse sprzedaży produktu o 2 proc. Jeśli zdjęć jest więcej - np. wiele ujęć danego produktu - sprzedaż może skoczyć nawet o 50 procent.

2015-07-30, 20:01

E-handel: dobre zdjęcie w Internecie może podwoić sprzedaż
Konsumenci kupują oczyma. Dlatego nie wystarcza zaoferowanie zwykłego produktu. Trzeba sprzedać im marzenia. . Foto: Panthermedia

Posłuchaj

Dlaczego zdjęcie zamieszczone na stronie ma tak duże znaczenie w handlu internetowym, tłumaczy w radiowej Jedynce Marta Siekierska, ekspert od branży e-commerce w Idea Banku. /Kamil Piechowski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
+
Dodaj do playlisty

Umieszczenie na stronie internetowej sklepu zdjęcia sprzedawanego produktu, wydaje się być banalnie łatwe.

Załóżmy, że chcemy sprzedać dezodorant. Kładziemy go na podłodze i smartfonem pstrykamy zdjęcie. Później wystarczy tylko kilka kliknięć w komputerze i zdjęcie znajduje się w naszym internetowym sklepie. Łatwe? Łatwe. Ale nie profesjonalne.

I jeżeli w tak niepoważny sposób podchodzimy do zdjęć i do naszych klientów, nie dziwmy się, że i oni będą nas traktować niepoważnie i nic od nas nie kupią.

Zdjęcie musi być profesjonalne

Dlatego jeśli chcemy odpowiednio zaprezentować w Internecie sprzedawane produkty, powinniśmy postawić na profesjonalizm. Może się to nam tylko opłacić.

REKLAMA

 – Może mieć to kolosalne znaczenie (…), mówimy tu o osobach, które mają rzeczywiście oryginalny pomysł, interesujące produkty i to w jaki sposób je zaprezentują myślę, że może nawet kilkukrotnie podwoić ich zyski – przekonuje Marta Siekierska, ekspert od branży e-commerce w Idea Banku.

I chociaż koszty profesjonalnej sesji zdjęciowej wynoszą około 300 złotych, to według przedsiębiorców, warto wydać te pieniądze.

 – Uśredniając, w skali całego sklepu, myślę, że dzięki lepszym zdjęciom można zwiększyć sprzedaż, w przypadku mojej branży, od dwóch do czterech razy w stosunku do słabych zdjęć – dodaje Michał Piętowski, właściciel internetowego sklepu z kosmetykami.

Jednak nie wystarczy zrobić po prostu zdjęcia profesjonalnym aparatem w profesjonalnym studiu fotograficznym.

REKLAMA

Na zdjęciu musimy sprzedać marzenia

Konsumenci kupują oczyma. Dlatego nie wystarcza zaoferowanie zwykłego produktu. Trzeba sprzedać im marzenia.

W przypadku na przykład bielizny należy sfotografować ją na modelu lub modelce. Wtedy klient będzie wyobrażał sobie, że po jej włożeniu sam będzie wyglądał jak przedstawiony na zdjęciu model.

Dobrym pomysłem jest też przygotowanie zdjęć trójwymiarowych – W wielu branżach popularne są zdjęcia 3D, gdzie można sobie obracać dookoła i zobaczyć ten produkt ze wszystkich stron.

̶ Tego oczekuje klient. Musimy tak to klientowi przedstawić, żeby poczuł się tak jakby prawie miał to w ręku – radzi Michał Piętowski, właściciel sklepu internetowego.

REKLAMA

Pamiętajmy o detalach

Bardzo istotne jest też sfotografowanie detali sprzedawanego produktu, które pozwolą lepiej się z nim zapoznać.

Wszystkie sposoby wpływające na zwiększenie sprzedaży internetowej mogą obecnie okazać się kluczem do sukcesu i sposobem na bycie o krok przed konkurencją.

Tym bardziej, że handel internetowy rozwija się w bardzo dużym tempie. W 2014 roku za pośrednictwem sieci sprzedano produkty i usługi o wartości 27 miliardów złotych, a w tym roku ta kwota może wzrosnąć nawet do 33 miliardów zł.

Kamil Piechowski

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej