Google podpowiada, jak wykorzystywać umiejętności internetowe do rozwoju biznesu
Firmy wiedzą, że umiejętności cyfrowe są im potrzebne do rozwoju biznesu. Rzadko jednak podejmują jakieś działania w tym kierunku.
2016-03-04, 19:00
Posłuchaj
Centrum Cyfrowe i Google przygotowały Katalog Kompetencji Cyfrowej, który ma pomóc firmom określić ich indywidualne potrzeby w zakresie e-umiejętności.
Mogą się one przydać w zasadzie każdej firmie, podkreśla Marta Jóźwiak z Google Polska.
- Niezależnie od rodzaju prowadzonego biznesu każda firma obecnie może pewien zakres kompetencji, umiejętności cyfrowych wykorzystać do rozwoju swojej działalności - mówi gość Polskiego Radia 24. – Katalog zbudowany jest w ten sposób, że określa podstawowe obszary działalności firmy, takie jak sprzedaż, produkt, rynek i konkurencja, klienci. W każdym z tych obszarów przez pryzmat korzyści – a dla przedsiębiorców najważniejsze są trzy korzyści: oszczędność czasu, pieniędzy oraz wypracowanie dodatkowego zysku – Centrum Cyfrowe starało się wyliczyć takie umiejętności cyfrowe, które pomogą w rozwoju biznesu, tak żeby przedsiębiorca mógł dobrać jemu przydatne i jemu potrzebne kompetencje cyfrowe i w tym obszarze się szkolić – dodaje.
Internetowe szkolenia i kursy
Na platformie e-learningowej internetowerewolucje.pl przedsiębiorcy mogą znaleźć odpowiednie dla nich szkolenia i kursy.
- To jest kurs online, który składa się z wielu bloków tematycznych. Tam jest ok. 23 tematów, 89 materiałów wideo, w których eksperci wyjaśniają krok po kroku, szkolą z tychże umiejętności cyfrowych. Można dobrać bloki tematyczne do swoich potrzeb, czyli nie trzeba szkolić się ze wszystkiego - mówi Marta Jóźwiak. – Platforma jest dostępna dla wszystkich, za darmo. Szczególnie przydatna może być przedsiębiorcom, przede wszystkim małym i średnim, ale również osobom indywidualnym. Zachęcamy również do korzystania z niej studentów, którzy chcieliby podnieść swoje kompetencje, czy przygotować się na rynek pracy – dodaje.
REKLAMA
W ciągu pierwszych trzech miesięcy na stronie zarejestrowało się ponad 40 000 użytkowników, a z kursu online skorzystało 9000 osób.
Karolina Mózgowiec, awi
REKLAMA