Internet potrzebuje reklam, bo bez nich będzie droższy
Branża reklamowa chce przyzwyczaić internautów do reklam, dlatego rozpoczęła edukację pod hasłem „bez reklam nie ma darmowego internetu”.Kampania edukacyjna jest prowadzona na kilku portalach.
2017-07-28, 20:06
Posłuchaj
− Zainaugurowaliśmy ją nie tylko dlatego, że internauci blokują reklamy, ale zauważyliśmy, jak mała jest świadomość w społeczeństwie, jaką rolę w gospodarce i w internecie pełni reklama - wyjaśnia Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.
Bez reklam nie ma darmowych treści w internecie
− Chcemy wyjaśnić, jaką rolę pełni reklama w dostępie do sieci, do treści z których korzystamy, mówi Schmidt.
− Nie pamiętamy już, że internet rozwinął się dzięki inwestycjom, na które środki pochodziły z reklam, mówi gość Polskiego Radia 24.
90 proc. środków na rozwój internetu pochodzi z reklam
I dodaje, że obecnie 90 proc. środków przeznaczanych na rozwój internetu pochodzi z reklam.
REKLAMA
− Dlatego ważne jest aby zdawać sobie sprawę z tego, że jeśli chcemy korzystać z powszechnego, darmowego internetu, darmowych treści, to musimy liczyć się z tym, że będziemy oglądali reklamy, mówi gość Polskiego Radia.
Tymczasem ponad jedna trzecia internautów blokuje reklamy
Z badania IAB wynika, że 36 proc. dorosłych internautów ma zainstalowane wtyczki, które umożliwiają blokowanie reklam.
Komisja Europejska chce coraz bardziej chronić prywatność internautów
Rynek reklamy zmierza w kierunku coraz bardziej spersonalizowanej reklamy. Z drugiej strony, regulacje unijne w coraz większym stopniu będą chronić prywatność internautów.
Chodzi m.in. o projekt rozporządzenia ePrivacy przygotowany przez Komisję Europejską.
Jak tłumaczy ekspert, rozporządzenie wprowadza wymóg zbierania wielu zgód na rzeczy, na które obecnie nie trzeba mieć zgody.
REKLAMA
− Obecnie, gdy widzimy okienko z informacją o plikach cookies, nie trzeba wyrażać na nie zgody, chyba, że nie wyrażamy na to zgody. A teraz projekt rozporządzenia każe wyrażać aktywnie zgodę na każdy rodzaj plików, co więcej ta zgoda będzie musiała być co 6 miesięcy odświeżana. A to oznacza, że z dzisiejszego jednego okienka, które już wielu denerwuje, zrobi się kilkadziesiąt okienek na każdej witrynie, mówi Włodzimierz Schmidt
Rozporządzenie ePrivacy ma wejść w życie 25 maja 2018 roku razem z Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych.
Karolina Mózgowiec, jk
REKLAMA