Wojna o rynek automatów pocztowych. W grę wchodzi rynek o wartości 6 mln zł

2018-09-21, 17:45

Wojna o rynek automatów pocztowych. W grę wchodzi rynek o wartości 6 mln zł
Poczta Polska stanie do konkurencji na rynku zdobywających coraz większą popularność paczkomatów.Foto: materiały prasowe InPost

Automaty pocztowe to coraz popularniejsze miejsca gdzie paczkę można odebrać w dowolnej chwili. Potężny zastrzyk gotówki na rozwój takiej sieci popłynie do firmy InPost. Amerykański fundusz KKR w ciągu 5,5 roku zainwestuje w rozwój firmy 125 mln euro. Pola nie zamierza jednak ustępować Poczta Polska. Gra toczy się o rynek wart 6 mln zł.

Posłuchaj

Na temat rynku automatów pocztowych - materiał Marcina Jagiełowicza w radiowej Jedynce/ Naczelna Redakcja Gospodarcza
+
Dodaj do playlisty

125 mln Euro trafi do firmy kurierskiej InPost. To kolejne odsłona batalii o rynek paczkomatów. Do tej pory to właśnie InPost był niekwestionowanym liderem tego rynku. Jego usługi rosną rok do roku o 50 procent, czyli kilka razy szybciej niż rynek sprzedaży internetowej, na którym bazuje. Sieć firmy to teraz 3,8 tys. paczkomatów - do końca roku ma ich być 4,5 tys. To największa sieć w Europie.

- Nie ma w zasadzie dnia aby na nasze skrzynki meilowe nie przychodziły informacje z małych miejscowości z pytanie o paczkomat - mówi Wojciech Kądziołka z InPostu.

Sprawy nie zamierza jednak odpuszczać Poczta Polska. Według "Rzeczpospolitej" do końca przyszłego roku narodowy operator uruchomi w Polsce tysiąc maszyn paczkowych między innymi w sieci Biedronka, na stacjach Lotosu i Dworcach. Na ten moment spółka mówi jedynie, że prowadzi biznesowe rozmowy.

- Teraz sposobem na obsługę rynku sprzedaży internetowej są punkty odbioru - mówi Justyna Siwek z Poczty Polskiej

Poczta ma już 9 tysięcy takich punktów. Do końca roku ma się pojawić jeszcze niemal 2000. Zdaniem Krzysztofa Piskorskiego z Instytutu Pocztowego miejsca na rynku jest dużo

Polski rynek paczkomatów jest wart 6 mln zł

Poczta Polska ma się też od kogo uczyć. W Europie jednym z liderów automatów pocztowych jest państwowa hiszpańska spółka. Ma 3000 takich urządzeń. Dobrze na tym rynku radzi sobie też narodowy operator Deutsche Post z podobnych wynikiem.

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Marcin Jagiełowicz, kw 

Polecane

Wróć do strony głównej