Coraz większa rola marketingu w firmie: odpowiada nie tylko za sprzedaż, ale i strategię

2019-05-20, 21:08

Coraz większa rola marketingu w firmie: odpowiada nie tylko za sprzedaż, ale i strategię
Marketing w coraz większym stopniu pełni rolę w budowaniu strategii firmy, tak by budować przewagi konkurencyjne na rynku. Foto: shutterstock, Autorstwa Rawpixel.com

Czym jest współczesny marketing, jakie jest jego znaczenie firmie, mówił gość radiowej Trójki w audycji Bardzo ważny Projekt.

Posłuchaj

O nowej roli marketingu w biznesie, mówił w audycji Bardzo Ważny Projekt radiowej Trójki Paweł Patkowski, dyrektor Marki i Komunikacji Marketingowej Orange Polska./Arkadiusz Ekiert/.
+
Dodaj do playlisty

Polskie Radio już po raz trzeci przyzna za niecały miesiąc nagrody gospodarcze w pięciu kategoriach. Jedną z nich jest kategoria Skarb Narodowy.  

Paweł Patkowski, dyrektor Marki i Komunikacji Marketingowej Orange Polska, juror w konkursie Efektywności Marketingowej, pytany, co dla marketingowca oznacza to pojęcie, mówi, że według niego ta nagroda powinna trafiać do firm, które poprzez swoje produkty, markę czy domenę sprawiają, że postrzeganie Polski zmienia się na korzyść, jest postrzeganiem na przyszłość.

Zastrzega, że może to być również firma produkująca np. polską żywność, dodaje, że warto również zauważać firmy stawiające na nowe, innowacyjne technologie – np. gemingowe czy na biotechnologie.  

Gość radiowej Trójki dopowiada jednocześnie, że zmienia się rola marketingu w biznesie – od funkcji służącej generowaniem popytu na produkt czy postrzeganiem marki, do funkcji związanych z budowaniem zaangażowania klientów czy budowaniem baz danych.

− Marketing w coraz większym stopniu pełni rolę w budowaniu strategii firmy, tak by budować przewagi konkurencyjne na rynku. Mówiąc prościej marketing w coraz większym stopniu odpowiada za generowanie pomysłów, które zapewnią firmie poszerzenie rynków zbytu i zwiększenie konkurencyjności – mówi Paweł Patkowski.

Arkadiusz Ekiert, jk  

Polecane

Wróć do strony głównej