X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

85 proc. produktów na stacjach Orlenu pochodzi od polskich producentów

Ostatnia aktualizacja: 04.09.2019 09:09
Ponad 85 proc. produktów na stacjach Orlen pochodzi od polskich producentów – poinformował we wtorek w Krynicy prezes zarządu PKN Orlen.
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: Minale Tattersfield/CC BY-SA 2.0/Flickr

Podczas tegorocznego Forum Ekonomicznego w Krynicy przedstawiciele spółki oraz polscy dostawcy na stacje paliw koncernu, wskazywali na obustronne korzyści współpracy.

-Już ponad 85 proc. produktów na polskich stacjach jest wyprodukowanych przez polskich producentów – zaznaczył prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.

Jak powiedział, Orlen jako champion polskiej gospodarki działa w Polsce – to bardzo ważny rynek, który spółka musi rozwijać – ale równocześnie działa w innych częściach świata; koncern jest obecny na sześciu kontynentach, a jego produkty sprzedawane są już w ponad 100 krajach.

- Bardzo mocno się rozwijamy, realizujemy ważne plany inwestycyjne. Orlen rośnie w siłę – podkreślił Obajtek na briefingu prasowym.

Mówiąc o macierzystym rynku wielokrotnie podkreślał jego znaczenie dla spółki. „Dla nas bardzo ważne jest jak Polska się rozwija, bo korzystamy na wzmocnieniu polskiej gospodarki. Dlatego od samego początku w działalności kierujemy się ideą nowoczesnego patriotyzmu gospodarczego” – podkreślił.

Zdaniem Obajtka, jest to bardzo ważne, gdyż tworzy zamknięty krwiobieg.

Członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej Patrycja Klarecka podziękowała obecnym w Krynicy nowym dostawcom za podjęcie współpracy z koncernem.

-Współpraca z dużą firmą to nie jest prosta rzecz, nie jest proste wyzwanie – zauważyła.

Dla 90 proc. kierowców polskie pochodzenie produktu ma znaczenie

Jak podkreśliła Klarecka, spółka podjęła świadomą decyzję, żeby dywersyfikować dostawców. - Chcemy, żeby nasze produkty w jak największym zakresie pochodziły od polskich producentów. Po naszej stronie to jest również ogromne wyzwanie. Musimy to wszystko skoordynować, ale wierzymy, że robimy to w słusznej sprawie i że to naprawdę ma głęboki sens dla krajowej gospodarki i naszego biznesu – powiedziała.

Współpraca z firmami, które swój biznes opierają na polskich produktach, została poprzedzona wnikliwą analizą rynku. Z badań instytutu Kantar wynika, że blisko 90 proc. osób, w tym kierowców, chętniej kupuje dany produkt, wiedząc, że ma krajowe pochodzenie.

Natomiast 80 proc. respondentów uważa polskie produkty za lepsze i bardziej ekologiczne, a niemal tyle samo twierdzi, że aktywną rolę we wsparciu drobnej przedsiębiorczości w Polsce powinny odgrywać duże, narodowe koncerny.

To nie jedyna akcja Orlenu, promująca polskie produkty

Przykładem wsparcia przez PKN Orlen rodzimej przedsiębiorczości, a jednocześnie rozwoju biznesu jest akcja z 2018 r. „Pij polskie soki”, wzbogacająca ofertę stacji paliw o soki tłoczone z owoców z polskich sadów. W ten sposób spółka pomogła polskim sadownikom w walce z rekordowym urodzajem. Akcja wzmocniła również działania biznesowe koncernu, ponieważ spotkała się z pozytywnym odbiorem ze strony klientów stacji.

PAP, jk

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Zarząd PKN Orlen proponuje największą w historii dywidendę

Ostatnia aktualizacja: 20.03.2019 17:30
Jest szansa, że po dzisiejszych spadkach, w  czwartek akcje największego koncerny paliwowego zaczną od rana rosnąć. Zarząd PKN Orlen zaproponował, aby z zysku spółki za 2018 r. w wysokości ponad 5,4 mld zł na wypłatę dywidendy przeznaczyć prawie 1,5 mld zł, czyli 3,5 zł na jedną akcję - podał płocki koncern. Dywidenda na takim poziomie byłaby najwyższą w historii tej spółki.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Orlen chce przejąć Ruch: wpisuje się w strategię rozwijania segmentu pozapaliwowego koncernu

Ostatnia aktualizacja: 11.04.2019 11:56
Orlen złożył w czwartek ofertę finansowania Ruchu z zamiarem przejęcia 100 proc. akcji spółki - poinformował w czwartek prezes PKN Orlen Daniel Obajtek. Jak czytamy w komunikacie, ten ruch wpisuju się w strategię koncernu przewidująca rozwój segmentu pozapaliwowego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Grupa Orlen na dużym plusie. Zysk netto w II kwartale tego roku wyniósł 1,6 mld zł

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2019 11:41
Zysk netto Grupy Orlen w II kwartale 2019 r. wyniósł 1,6 mld zł przy wyniku ponad 1,7 mld zł w tym samym okresie 2018 r. Przychody Grupy w II kwartale 2019 r. osiągnęły 29,2 mld zł, a w analogicznym okresie 2018 r. było to 26,7 mld zł – wynika z danych koncernu. To dobra wiadomość dla akcjonariuszy - jest szansa, że i w przyszłym roku czeka ich, tak jak i w tym roku, wysoka dywidenda.
rozwiń zwiń