X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Koronawirus odstrasza kupujących. Klientów w centrach handlowych mniej o 20 proc.

Ostatnia aktualizacja: 22.10.2020 12:27
Trudna sytuacja epidemiczna wciąż hamuje proces odzyskiwania klientów przez centra handlowe. Jak wynika z danych Polskiej Rady Centrów Handlowych, liczba osób robiących zakupy w tych obiektach jest w październiku wciąż o 20 proc. mniejsza niż przed rokiem.
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: ALBIN MARCINIAK / EAST NEWS

Według Rady od 12 do 18 października tzw. wskaźnik odwiedzalności wyniósł średnio 80 proc. ubiegłorocznego. Wynik jest powtórzeniem rezultatu z wcześniejszego tygodnia (5-11 października) oraz zbliżony do średniego wyniku odnotowanego we wrześniu.

Po wprowadzeniu obostrzeń o tysiąc klientów mniej dziennie

Dyrektor generalny PRCH Radosław Knap uważa, że zmiana w stabilnych i przewidywalnych wynikach pojawiła się od momentu wejścia w życie nowych ograniczeń w związku z epidemią, czyli od soboty 17 października.

– W ten dzień każde badane centrum handlowe odwiedziło średnio o ponad tysiąc klientów mniej, co oznacza spadek o 9 proc., niż tydzień wcześniej, osiągając 73 proc. ubiegłorocznych wyników – poinformował.

Z zebranych danych wynika, że pomimo mniejszej liczby klientów sobota nadal jest najczęściej wybieranym przez Polaków dniem tygodnia na zakupy.

puste_kino1200.jpg
Zachowania Polaków w dobie koronawirusa. W czasie pandemii omijamy kina i galerie handlowe

Uwagę zwraca również wynik odwiedzalności odnotowany w środę, 14 października. Średnia wizyt była tego dnia tylko o 11 proc. niższa niż w analogicznym dniu ubiegłego roku.

Lepiej w małych i średnich placówkach

Analiza wykazała niewielkie różnice w wynikach obiektów w podziale na ich wielkość. W zestawieniu z ubiegłorocznymi danymi, małe i średnie centra handlowe poradziły sobie o 5-9 proc. lepiej niż nieruchomości o dużej i bardzo dużej powierzchni.

sklep maseczka shutterstock_1666720927 1200.jpg
Zwyczaje zakupowe Polaków. Coraz chętniej chodzimy do sklepu w tygodniu

W podziale na regiony wyniki odwiedzalności były bardzo wyrównane. Wyjątkiem jest region wschodni, który od ponownego otwarcia galerii w maju regularnie notuje rezultaty niższe o kilka punktów procentowych od galerii położonych w innych częściach kraju.

Polska Rada Centrów Handlowych jest stowarzyszeniem zrzeszającym ponad 240 firm działających w branży nieruchomości i miejsc handlu oraz usług.

PolskieRadio24.pl/PAPDoS, jk

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Koronawirus wzmocnił internetowy handel. Wzrosła liczba sklepów i kupujących on-line

Ostatnia aktualizacja: 05.07.2020 11:34
Przed pandemią przez internet kupowało między 55 a 62 proc. internautów (w zależności od badania). W okresie ograniczeń odsetek ten wzrósł o ok. 11 p.proc., czyli w okolice 70 proc. - podali analitycy Polskiego Instytutu Ekonomicznego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

COVID-19 zmienia też handel on-line. Zobacz jak można go ulepszyć, by sprzedawać więcej

Ostatnia aktualizacja: 18.07.2020 12:56
Sprzedaż online jest dla wielu firm fundamentem umożliwiającym kontynuowanie działalności, szczególnie w dobie koronawirusa. Z tego powodu zdecydowana większość firm powinna analizować sprzedaży on-line i zastanawiać się, jak ją zoptymalizować. Oto kilka porad jak to zrobić.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Najpierw panika, potem boom. Zobacz, jak przemysł RTV i AGD skorzystał na koronawirusie

Ostatnia aktualizacja: 06.09.2020 15:45
"Pracuj, odpoczywaj, gotuj i to wszystko  w domu. Daje to przemysłowi elektronicznemu szczególną szansę rozwoju i rozkwitu. Jak długo to potrwa, nie wiadomo", pisze w swoim internetowym wydaniu o branży sprzętów elektronicznych używanych w domu podczas pandemii koronawirusa dziennik Handelsblatt.
rozwiń zwiń