PKN Orlen wspiera startupy - ruszyła czwarta runda naboru projektów
PKN Orlen rozpoczął czwartą rundę naboru projektów w ramach programu ORLEN Skylight Accelerator, skierowanego do startupów z kraju i zagranicy. Do tej pory, w ramach trzech rund programu, PKN Orlen zdecydował się na współpracę z 11 startupami.
2022-02-09, 14:24
- Program ORLEN Skylight accelerator w ostatnim półroczu zbudował silną i rozpoznawalną markę nie tylko w Polsce, ale także na zagranicznych rynkach. Świadczy o tym duże zainteresowanie startupów. Jesteśmy atrakcyjnym partnerem biznesowym dla wielu młodych technologicznych spółek, ponieważ umożliwiamy im rozwój innowacyjnych projektów, które odpowiadają na różne, często bardzo wymagające wyzwania w takich obszarach, jak energetyka, produkcja petrochemiczna czy sprzedaż detaliczna – mówi Łukasz Kopeć, Łukasz Kopeć, Kierownik Działu Innowacji i Akceleracji w PKN ORLEN.
Na 220 zgłoszeń, koncern zdecydował się na współpracę z 11 startupami
Do tej pory, w ramach trzech rund programu, wpłynęło ponad 220 zgłoszeń związanych z prawie 60 wyzwaniami biznesowymi i technologicznymi. PKN Orlen zdecydował się na współpracę z 11 startupami.
Powiązany Artykuł
Moda na startupy. Oto wskazówki dla początkujących biznesmenów
Koncern pilotażowo wprowadza kilka rozwiązań. Wśród nich jest jest wirtualny wideobot dla klientów stacji paliw, a także elektroniczny czujnik IOT, który wykrywa czynność otwarcia oraz zamknięcia zaworu w cysternie kolejowej, a także przesyła informację o zdarzeniu bezprzewodowo do odpowiednich służb Orlenu.
Lista wsparcia dla startupów nie jest jeszcze zamknięta
W zależności od potrzeb obszarów biznesowych koncernu, lista w trakcie trwania naboru może się jeszcze wydłużyć. W tej rundzie firmy mogą aplikować m.in. na wyzwania związane z:
REKLAMA
- analizą, monitorowaniem i kontrolą procesów produkcyjnych,
• opracowaniem narzędzia do rafinacji danych procesowych do celów optymalizacji,
• przygotowaniem platformy do automatycznego tłumaczenia i formatowania dokumentów,
• rozszerzeniem portfela usług komplementarnych na rzecz klientów obszaru detalicznego,
• automatyzacją obsługi klientów na stacjach paliw, w tym z wykorzystaniem robotów.
Współpraca ze startupami wpisuje się w strategię Orlen 2030, zakładającą wzrost innowacyjności koncernu.
PR24, IAR, PAP, jk
REKLAMA