Promocja + niska cena, czyli sposób na klienta
Polacy kochają promocje i chętnie z nich korzystają - wynika z badań. Często kupujemy tam, gdzie jest taniej. Grupa Ad Retail wykorzystała tę wiedzę w swoim badaniu.
2019-01-11, 17:05
Posłuchaj
Przebadała 800 osób w bardzo różnych sklepach, zarówno dyskontach jak i hipermarketach. Okazuje się, że Polacy jeżeli mają taką możliwość często wybierają towary w niższej cenie.
Cena, cena, cena
Niemal połowa osób zrezygnowała z zakupu wybranego towaru pod wpływem krótkiej rozmowy z „tajemniczym klientem” - mówił w radiowej Jedynce Maciej Tygielski z grupy Ad Retail, z którym rozmawiał Tomasz Matusiak.
Badanie pokazuje, że pod tak zwanym impulsem kobiety częściej wycofują się z kupna niż mężczyźni - podkreśla ekspert.
Polacy są podatni na promocje oparte na niskich cenach - ocenił Jarema Piekutowski z Nowej Konfederacji.
REKLAMA
Szukamy okazji
Z danych raportu „Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków 2017”, wynika, że klienci oceniają ogólnodostępne promocje na mocną 4, w skali od 0 do 5. Ponadto, badanie zrealizowane na zlecenie sieci Ad Retail, wykazało, że najwyżej notowane są okazje w segmencie zdrowie/uroda. Zyskały one 3,91 punktów.
Produkty spożywcze na poziomie 3,81 i elektronika z wartością 3,79 zdobyły średnie wyniki pod względem organizowanych akcji promocyjnych. Natomiast najsłabiej wypadła kategoria dom. Respondenci przyznali jej ocenę 3,7.
Tomasz Matusiak, ak, NRG
REKLAMA