Technologiczny gigant zapłaci wydawcom. "Duży zwrot w polityce firmy"
Firma Google zapowiedziała, że będzie płacić wydawcom mediów wysokiej klasy z trzech krajów i zapewni niektórym użytkownikom bezpłatny dostęp do publikowanych treści. To odpowiedź firmy na rosnącą wobec niej presję.
2020-06-25, 16:05
Amerykański gigant oświadczył, że będzie płacił wydawcom za "pogłębione" treści wyświetlane w serwisach Google News i Discover. Dodatkowo użytkownicy tych serwisów będą mieć darmowy dostęp do płatnych materiałów.
Powiązany Artykuł
Giganci technologiczni docenili pracę zdalną. Facebook i Google przedłużają ją do końca roku
Na początek trzy państwa
Na początek - inauguracja projektu planowana jest jeszcze w tym roku - układ ten będzie dotyczył wydawców w Niemczech, Australii i Brazylii, ale ma zostać wkrótce rozszerzony także na inne kraje.
- Ten program pomoże uczestniczącym w nim wydawcom zmonetyzować swe treści za pomocą wzbogaconego doświadczenia opowiadania historii, co z kolei umożliwi ludziom bardziej zagłębić się w skomplikowane historie - oznajmił wiceszef Google Brad Bender.
Przez lata nie płacili
Wśród wydawców, którzy podjęli współpracę z koncernem, są m.in. niemieckie tygodniki "Der Spiegel" i "Die Zeit" oraz dziennik "Frankfurter Allgemeine Zeitung", a także australijskie Schwartz Media i brazylijska "A Gazeta".
Powiązany Artykuł
Kara 50 mln euro dla Google. Francuski sąd podtrzymał wyrok
Nowy program Google'a stanowi duży zwrot w polityce firmy, która przez lata odmawiała płacenia wydawcom mediów za wyświetlanie ich treści w serwisie Google News.
Do zmiany doszło m.in. po sporach prawnych we Francji i Australii, gdzie urzędy ochrony konkurencji i sądy nakazały firmie dzielenie się przychodami z lokalnymi wydawcami.
PAP, PR24, akg
REKLAMA
REKLAMA