X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

"Pandemia wywołała boom na rynku kurierskim". Eksperci o wyzwaniach stojących przed e-handlem

Ostatnia aktualizacja: 14.09.2021 17:02
Sektor e-commerce należy do najdynamiczniej rozwijających się nie tylko z powodu zwiększonej popularności zakupów on-line, ale też częstych zmian trendów i kierunków rozwoju - oceniła Konfederacja Lewiatan.
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: Shutterstock

O przyszłości e-commerce rozmawiano na konferencji "E-commerce. Szanse, trendy i wyzwania", którą zorganizowała Konfederacja Lewiatan. Eksperci wskazywali, że branża e-commerce należy "do najdynamiczniej rozwijających się nie tylko z powodu zwiększonej popularności zakupów on-line, ale też częstych zmian trendów i kierunków rozwoju".

- Pandemia wywołała boom na rynku kurierskim, ale również spowodowała, że dostawy kurierskie stały się szybsze, wygodniejsze i bezpieczniejsze - stwierdzono w informacji Konfederacji Lewiatan. Według ekspertów sektor e-commerce stoi przed wyzwaniami, ale i szansami związanymi z realizacją polityki klimatycznej UE.

paczki kartony opakowania kurier sprzzedaż internetowa shutter 1200 Freedomz.jpg
Branża kurierska rośnie wraz z popularnością sklepów online. Podstawą jest szybka i przewidywalna dostawa

Ekspertka Konfederacji Lewiatan Aleksandra Musielak, cytowana we wtorkowej informacji wymieniła wśród nowych trendów na rynku e-commerce m.in. personalizację potrzeb użytkowników, rozwój nowoczesnych narzędzi technologicznych dla potrzeb e-commerce (od zapewnienia wygodnych zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych po korzystanie ze sztucznej inteligencji) czy zieloną transformację. Wskazała też na tzw. silver commerce (zadbanie o starsze pokolenie konsumentów) czy social commerce (działalność polegającą na kupowaniu i sprzedawaniu w serwisach i aplikacjach społecznościowych).

Jak przekazano, w czasie pandemii gwałtownie urósł rynek kurierski.

- Dane Urzędu Komunikacji Elektronicznej nie pozostawiają wątpliwości. W 2020 r. ten segment rynku, (e-commerce) zwiększył swoje przychody aż o 1 686,8 mln zł w stosunku do 2019 r. - czytamy. Dodano, że przełożyło się to na blisko 33-proc. tempo wzrostu, natomiast wolumen dostarczonych przesyłek wzrósł o 196 mln sztuk w stosunku do 2019 r., przy 44,5-proc. tempie wzrostu.

Zaznaczono, że zwiększony popyt na usługi kurierskie "szedł w parze" z rosnącymi oczekiwaniami klientów, domagających się jeszcze szybszych, wygodniejszych i bezpiecznych dostaw. Logistyka z funkcji dość służebnej w stosunku do całego procesu zakupowego, stała się sercem e-commerce - stwierdzono.

Zdaniem dr Anny Kani-Okieńczyc, vice president, marketing and custromer experience director DHL Parcel Polska, mamy do czynienia z rewolucją na rynku e-commerce. - Rozwój tej branży stawia przed operatorami kurierskimi nowe wyzwania, a co za tym idzie potrzebę wdrażania innowacji i zautomatyzowanych procesów zaprojektowanych według potrzeb klienta - wskazała.

Z kolei Dorota Zawadzka-Stępniak, dyrektorka departamentu energii i zmian klimatu Konfederacji Lewiatan zwróciła uwagę, że przed e-commerce stoją wyzwania związane z Europejskim Zielonym Ładem. Da on, jak wyjaśniła, możliwość zastosowania w wielu sektorach gospodarczych nowoczesnych rozwiązań technicznych, technologicznych oraz organizacyjnych - "tych niskoemisyjnych, zasobooszczędnych, w oparciu o model gospodarki o obiegu zamkniętym i innych w celu ograniczenia śladu węglowego".

PR24, akg

Czytaj także

Branża kurierska rośnie wraz z popularnością sklepów online. Podstawą jest szybka i przewidywalna dostawa

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2021 11:49
Jak wynika z danych wywiadowni gospodarczej Dun&Brandstreet, w ciągu ostatniej dekady liczba zarejestrowanych w rejestrze KRS firm kurierskich zwiększyła się o 170 proc. - przekazała firma ExpertSender. Branża kurierska rośnie wraz z rosnącą popularnością m.in. zakupów online.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Handel internetowy w natarciu: w 2025 r. obejmie już jedną piątą sprzedaży w Polsce

Ostatnia aktualizacja: 20.07.2021 12:34
W Polsce udział sprzedaży internetowej do 2025 r. obejmie nawet 20 proc. całego wolumenu - wynika z opublikowanej we wtorek analizy firmy CBRE. W związku z rozwojem sektora e-commerce, do 2025 r. w Europie powstanie ok. 28 mln mkw. dodatkowej powierzchni logistycznej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Sklepy internetowe. Jak radzi sobie branża e-commerce?

Ostatnia aktualizacja: 21.07.2021 08:47
Handel coraz chętniej przenosi się do sieci. Tradycyjnym sklepom coraz częściej towarzyszą oddziały internetowe. Wiele z nich przenosiło tam swoją działalność w dobie pandemii. Jak odnaleźć się w biznesie e-commerce? Czy założenie sklepu internetowego jest skomplikowaną procedurą? 
rozwiń zwiń