more_horiz
Gospodarka

PKN Orlen rozpoczyna kampanię społeczną "Dobry Kierowca", aby zwiększyć bezpieczeństwo na naszych drogach

Ostatnia aktualizacja: 15.10.2021 17:30
Nie żyjemy w świecie doskonałym, ale przez edukowanie kierowców i pieszych możemy zmniejszyć skalę wypadków na naszych ulicach. Bezpieczeństwo to nie tylko jezdnie, oznakowanie i stan techniczny pojazdów. Wiele zależy od zachowania zasad kultury na drodze, co bezpośrednio wpływa na podejmowane decyzje przez kierowców - powiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek w audycji "Ekspres Gospodarczy" w Programie 1 Polskiego Radia.
Spotkanie na stacji benzynowej Orlenu, prezesa Daniela Obajtka z Robertem Kubicą podczas kampanii społecznej Dobry Kierowca
Spotkanie na stacji benzynowej Orlenu, prezesa Daniela Obajtka z Robertem Kubicą podczas kampanii społecznej "Dobry Kierowca" Foto: PKN Orlen/Twitter

Daniel Obajtek podkreślił, że podstawowymi klientami jego firmy są kierowcy, dlatego podnoszenie ich umiejętności jazdy, kultury w relacjach z innymi użytkownikami dróg, jest naturalną częścią społecznej misji PKN Orlen.

Zdaniem prezesa PKN Orlen na zmianę podejścia prowadzących pojazdy do innych kierowców i pieszych, może spowodować udział w kampanii edukacyjnej "Dobry Kierowca", takich gwiazd moto-sportu jak np. Robert Kubica. 

Znani sportowcy będą  zachęcać kierowców do zmiany nawyków jazdy, zwiększenia koncentracji podczas jazdy, przewidywania konsekwencji dokonywanych wyborów. A wszystko po to aby ograniczyć skalę dramatów, które codziennie zdarzają się na polskich drogach.

Prezes PKN Orlen podkreślał, że bezpieczeństwo polskich dróg, to nie tylko zmiana podejścia kierowców do przepisów, ale także nawyków samych pieszych, w tym dzieci i młodzieży, konieczności nauczenia ich zasad ruchu drogowego. I dlatego także im poświęcona będzie kampania "Bezpieczny Kierowca".

W opinii prezesa Daniela Obajtka wielu pieszych zajętych oglądaniem smartfonów, przez swoje gwałtowne wtargnięcia na drogi powodują tak groźne sytuacje, że kierowcy często nie mogą zapobiec tragedii. Dlatego trzeba nauczyć pieszych zachowania maksymalnej koncentracji i ostrożnego wchodzenia jezdnię. 

Zapraszamy do wysłuchania całej audycji, którą prowadził Błażej Prośniewski.


Posłuchaj
00:32 Prezes PKN Orlen Daniel Obajtek mówi o kampanii społecznej "Dobry Kierowca" ( "Ekspres Gospodarczy" Błażej Prośniewski PR1) Prezes PKN Orlen Daniel Obajtek mówi o kampanii społecznej "Dobry Kierowca" ( "Ekspres Gospodarczy" Błażej Prośniewski PR1)

 

PR24/PR/ Błażej Prośniewski/sw