Media społecznościowe. PIE: blisko połowa firm korzystała z nich w celach biznesowych

2023-10-29, 11:10

Media społecznościowe. PIE: blisko połowa firm korzystała z nich w celach biznesowych
Analiza wykazała, że administrator nie szyfrował części danych, nie dysponował dwuskładnikowym uwierzytelnianiem, nie przeprowadził analizy ryzyka, która uwzględniałaby m.in. zagrożenia związane z możliwością logowania się do systemu z sieci publicznej. Foto: Shutterstock/VAKS-Stock Agency

Social media służą firmom do budowania marki i komunikacji z klientami, oraz do prowadzenia sprzedaży - wskazali analitycy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Jak dodali, już 48 proc. firm korzysta z mediów społecznościowych w celach biznesowych, a dekadę temu było to 19 proc.

Jak wynika z Tygodnika Gospodarczego PIE, ponad 80 proc. dużych przedsiębiorstw wykorzystywała media społecznościowe w celu tworzenia wizerunku lub marketingu produktów (76 proc.) oraz do rekrutacji pracowników (58 proc.).

"W 2023 r. już blisko połowa (48 proc.) firm wykorzystywała media społecznościowe w celach biznesowych. Jeszcze dekadę temu było to 19 proc." - podało PIE.

Jak wskazano, social media służą nie tylko do budowania własnej marki i jako kanał komunikacji z klientami, ale także do prowadzenia sprzedaży.

PIE, powołując się na dane GUS, przekazał, że 18 proc. małych, średnich i dużych przedsiębiorstw prowadziło w 2022 r. sprzedaż elektroniczną. Najczęściej firmy realizowały e-sprzedaż za pośrednictwem własnych stron internetowych lub aplikacji mobilnych (13 proc.).

W 2023 r. stronę internetową miało dwie trzecie przedsiębiorstw (67 proc.), a ponad 4 proc. oferowało klientom aplikację do pobrania na smartfon. Z otwartych danych korzystało 15 proc., głównie duże firmy. Przedsiębiorcy korzystali przede wszystkim z danych gospodarczych i finansowych.

Dane PARP

Social media służą jednak nie tylko do budowania własnej marki i jako kanał komunikacji z klientami, ale także do prowadzenia sprzedaży. Z komunikatu PARP z sierpnia 2022 r. wynika, że rośnie popularność social commerce, czyli handlu prowadzonego bezpośrednio przez portale społecznościowe lub z minimalnym udziałem witryny sklepu internetowego, do którego media społecznościowe przekierowują.

Z badania Komisji Europejskiej (2021) wynika, że wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych przez firmy jest korzystne dla środowiska. Aż 73 proc. przedsiębiorstw deklaruje, że korzystając z technologii informacyjno-komunikacyjnych zużywa mniej materiałów i sprzętu, 72 proc. produkuje mniej odpadów, a 70 proc. zużywa mniej energii.

Polski Instytut Ekonomiczny to publiczny think tank ekonomiczny. 

Czytaj także:

PAP/IAR/PR24.pl/mk

Polecane

Wróć do strony głównej