Trasa S7. Powstanie nowy odcinek ważnej drogi na Mazowszu
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na projekt i przebudowę drogi krajowej numer 7 i dostosowanie jej do parametrów trasy ekspresowej. Chodzi o północny wlot tej trasy do Warszawy.
2023-11-16, 19:55
W miejscu obecnej dwujezdniowej i dwupasowej drogi powstanie droga ekspresowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.
Kontrakt na ponad pół mld złotych
Jak informuje GDDKiA, wartość tego kontraktu, to ponad pół miliarda złotych, a dokładnie 536 milionów. Wykonawca będzie miał 36 miesięcy na zrealizowanie tego zadania. Kierowcy z nowej trasy będą mogli skorzystać wiosną 2027 roku.
Wykonawca będzie musiał przygotować projekt budowlany, uzyskać niezbędne decyzje, a następnie wybudować 9 kilometrów drogi ekspresowej.
Zobacz również:
W miejscu obecnej dwujezdniowej i dwupasowej drogi krajowej numer siedem powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z trzema pasami ruchu. Wybudowane zostaną trzy węzły - Czosnów, Palmiry i Sadowa. Poza tym powstaną drogi równoległe do obsługi ruchu lokalnego, a także urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
REKLAMA
Jedna z ważniejszych arterii w Polsce
W realizacji jest odcinek Płońsk - Czosnów. Ten 35-kilometrowy fragment S7 zostanie udostępniony zostanie za dwa lata. Natomiast w październiku tego roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na zaprojektowanie ostatniego odcinka północnego wlotu do stolicy. Chodzi o prawie 13 - kilometrowy odcinek tej trasy pomiędzy Kiełpinem a Trasą Armii Krajowej w Warszawie.
Trasa ekspresowa S7, to jedna z ważniejszych arterii w Polsce, która łączy północ z południem kraju. Dziś kierowcy mają do dyspozycji około 275 kilometrów tej trasy od węzła Gdańsk Południe do miejscowości Płońsk na Mazowszu.
Kierowcy mają także do dyspozycji około 250 kilometrów trasy na południe od Warszawy do Miechowa w województwie małopolskim. W tej chwili budowanych jest prawie 25 kilometrów tej trasy na południu Polski.
W realizacji są kolejne dwa odcinki, Miechów - Szczepanowice, a także Widoma - Kraków Nowa Huta. Całą, ponad 290 kilometrową trasę z Warszawy do Krakowa i północnej obwodnicy miasta w ciągu S52 będzie można pojechać przed końcem 2024 roku.
Aleksander Pszoniak/IAR/PR24/akg
REKLAMA