Wakacje kredytowe. Rzecznik finansowy o skargach klientów banków
Biuro Rzecznika Finansowego od 28 lipca 2022 zarejestrowało blisko 600 spraw zgłoszonych przez klientów, którzy wskazywali na działania banków sprzeczne z ustawą, wprowadzającą wakacje kredytowe - podał Rzecznik.
2022-08-03, 18:15
"Biuro Rzecznika Finansowego od dnia 28.07.2022 zarejestrowało blisko 600 spraw zgłoszonych przez klientów, w których wskazywano m.in. na potencjalne działania Banków, które można traktować jako sprzeczne z przedmiotową ustawą. Należy podkreślić, iż w chwili obecnej Rzecznik Finansowy nie posiada dostatecznych danych pozwalających na pełną oceną działań banków w tych sprawach, gdyż ewentualne wnioski do Rzecznika w sprawie odmowy udzielenia 'wakacji kredytowych' najprawdopodobniej wpłyną do Biura Rzecznika Finansowego dopiero po wyczerpaniu przez klientów procedury reklamacyjnej w danym banku - poinformowano.
Możliwe nieprawidłowości
Stwierdzono, że RF "zwrócił się o zbadanie sprawy przez Prezesa UOKiK, ze szczególnym zwróceniem uwagi na dostrzeżone dzięki informacjom od klientów praktyki 13 banków, które mogą być odczytywane jako niezgodne przede wszystkim z treścią art. 73 ustawy".
"W celu ułatwienia Klientom realizacji ich nowych uprawnień, w Biurze Rzecznika Finansowego została m.in. uruchomiona dedykowana infolinia, poprzez którą każdy zainteresowany może zgłosić problem z realizacją przez banki wniosków o 'wakacje kredytowe'. Przygotowany został również poradnik w sprawie wakacji kredytowych oraz Funduszu Wsparcia Kredytobiorców, który pomaga klientom uzyskać odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości dotyczące tych obszarów" - podano.
- Ogromne zainteresowanie wakacjami kredytowymi. Poseł Lewicy: trafiony pomysł
- Na co skarżą się występujący o wakacje kredytowe? Szef UOKiK o zarzutach wobec banków
PR24, akg
REKLAMA