Zapowiada się najlepszy rok w historii PKP Intercity. Spółka podała najnowsze dane
Odrabianie strat po pandemii idzie nam lepiej, niż zakładaliśmy w najbardziej optymistycznych prognozach - powiedział Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.
2022-10-18, 14:33
"Wśród czynników tworzących wśród Polaków swoistą modę na podróżowanie koleją wymienia m.in. rekordowe inwestycje spółki w nowy tabor oraz promocje" - podał przewoźnik.
Strategia rozwojowa PKP Intercity
- Do tej pory najlepszym rokiem w historii spółki był 2019 - przewieźliśmy wówczas blisko 49 mln osób. Spodziewam się, że do końca 2022 roku wyraźnie przekroczymy liczbę 50 mln pasażerów, co sprawi, że będzie on najlepszym w dwudziestoletniej historii PKP Intercity - stwierdził Tomasz Gontarz.
Codziennie z usług największego polskiego przewoźnika kolejowego korzysta średnio ok. 150 tys. osób, choć w okresie wakacyjnym zdarzały się dni, w których było ich nawet ćwierć miliona. Strategia rozwojowa PKP Intercity zakłada, że w 2030 roku uda się obsłużyć nawet 88 mln pasażerów.
Walka o klienta
Tomasz Gontarz dodał, że w 2015 pociągi PKP Intercity zatrzymywały się w ok. 300 miejscowościach na terenie całego kraju. Obecnie tych punktów jest ponad 400, co oznacza, że w ciągu ostatnich siedmiu lat oferta przewoźnika powiększyła się o 1/3, co umożliwiło pozyskanie wielu nowych pasażerów.
- Wiceprezes PKP Intercity: Polacy doceniają nasze inwestycje w tabor, elastyczne oferty cenowe, nową siatkę połączeń
- PKP Intercity zaoferuje milion tanich biletów na przejazdy. Promocja będzie trwała przez dwa miesiące
- Aktywnie walczymy o klienta, nie tylko oferując przejazdy w naprawdę atrakcyjnych cenach, lecz także stale podnosząc komfort podróżowania. Jeśli porównamy dzisiejsze Intercity do tego sprzed 10 czy 20 lat – jest to całkowicie inna marka i inne, wyższe standardy. Każdego miesiąca odbieramy nowe lub zmodernizowane wagony, lokomotywy czy elektryczne zespoły trakcyjne - zauważył członek zarządu spółki.
REKLAMA
IAR/PAP, akg
REKLAMA