Michał Fijoł wskazał także, że na koszt paliwa składają się także inne opłaty. Chodzi między innymi o marżę rafineryjną, czy marżę portu lotniczego. Podkreślił, że w wielu miejscach, do których LOT lata, ceny są ustalane administracyjnie. Dlatego też baza cenowa dla przewoźnika lotniczego się nie zmienia.
Rosną koszty
Dodał, że linie lotnicze, w tym PLL LOT, ponoszą także inne koszty, które wpływają na cenę biletów. A te cały czas rosną, między innymi z powodu inflacji. Dlatego też nie ma w tej chwili co liczyć na tańsze bilety.
Michał Fijoł powiedział, że przewoźnik będzie zdolny do rozpoczęcia spłaty pomocy publicznej. W 2023 roku LOT jest zobowiązany do zwrotu państwowej pożyczki.
Wiceprezes wskazał, że w 2022 roku LOT przyniósł ponad 100 milionów złotych zysku netto, co oznacza, że firma jest rentowna. Podkreślił, że za tym sukcesem stoi powrót pasażerów biznesowych. Nastąpiło to w drugiej połowie zeszłego roku.
Rozbudowa siatki połączeń
Michał Fijoł zaznaczył, że w najbliższym czasie jest szansa na stabilną rentowność LOT-u, a co za tym zdolność do spłaty zobowiązań. Ma to gwarantować między innymi rozbudowana siatka połączeń. W tej chwili narodowy przewoźnik ma ponad 120 destynacji rozkładowych oraz ponad 30 czarterowych. Wiceprezes PLL LOT podkreślił, że siatka jest na tyle rozbudowana, że można liczyć na wysoką rentowność w tym i w przyszłych latach.
Posłuchaj
00:28 12258416_2.mp3 Wiceprezes PLL LOT Michał Fijoł - o cenach biletów lotniczych. (IAR)
Czytaj także:
Posłuchaj
00:30 12258453_2.mp3 Wiceprezes Polskich Linii Lotniczych LOT Michał Fijoł - o szansach na stabilną rentowność LOT - u. (IAR)
IAR/PR24/akg