Rail Baltica. PKP PLK: ruszył przetarg na budowę trzech przejść pod torami

Przetarg na budowę trzech bezkolizyjnych przejść pod torami na trasie Rail Baltica Warszawa-Białystok w Podlaskiem w: Jabłoni Kościelnej, Zdrodach Nowych i Trypuciach ogłosiły PKP PLK - podała spółka odpowiadająca za zarządzanie państwową siecią linii kolejowych.

2023-07-11, 15:43

Rail Baltica. PKP PLK: ruszył przetarg na budowę trzech przejść pod torami
Prace mają się zacząć na początku przyszłego roku i zakończyć pod koniec 2024 r.Foto: Twitter/PKP PLK

Zainteresowane firmy przetargowe oferty mogą składać do 7 sierpnia.

"Obiekty zapewnią lepszy dostęp do peronów oraz zwiększą mieszkańcom komfort komunikacyjny" - poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe. Dzięki podziemnym przejściom, pasażerowie mają mieć także lepszy dostęp do przystanków kolejowych. W ramach inwestycji ma być także zbudowany potrzebny układ komunikacyjny: dojścia, schody, pochylnie dla osób z niepełnosprawnościami.

"Obiekty zastąpią dotychczasowe przejścia w poziomie szyn, dzięki czemu wzrośnie poziom bezpieczeństwa" - dodało PKP PLK. Nie zabraknie także stojaków dla rowerów.

Dodatkowe przejścia

Przejścia w Jabłoni Kościelnej, Zdrodach Nowych i Trypuciach to dodatkowe przejścia podziemne, które będą realizowane w odpowiedzi na wnioski, które złożyły w tej sprawie władze gmin Nowe Piekuty i Turośń Kościelna - poinformowała PAP Anna Znajewska-Pawluk z zespołu prasowego PKP PLK. Wnioski te były zgłoszone już w trakcie realizacji prac na torach.

"Budowa przejścia w Zdrodach Nowych jest uzupełnieniem inwestycji PKP SA, w ramach której powstanie nowy dworzec kolejowy. Bezkolizyjna przeprawa pod torami zapewni większą funkcjonalność dworca oraz sprawne dojście na perony" - wyjaśniła ponadto Znajewska-Pawluk.

REKLAMA

Prace przy budowie tych przejść pod torami mają się zacząć na początku przyszłego roku i zakończyć pod koniec 2024 r. Są elementem przebudowy 71-km odcinka Czyżew-Białystok międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica. Cała inwestycja ma wartość ok. 3,4 mld zł i jest dofinansowana z UE z programu CEF-Łącząc Europę.

Łącznie na tym odcinku ma powstać 39 różnych obiektów bezkolizyjnych, w tym 14 przejść pod torami, także bezkolizyjne skrzyżowania, 4 wiadukty kolejowe, 17 wiaduktów drogowych, dwa mosty drogowe i dwa tunele drogowe.

Czytaj także:

PAP/IAR/PR24.pl/mk

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej