Fabryka elektrycznych aut Izera będzie zrobotyzowana. Nowe informacje od ElectroMobility Poland

Chiński potentat Gelly w produkcji aut elektrycznych chce przekazać swoje doświadczenie (know-how) fabryce Izery. To efekt podpisanego jesienią porozumienia, na podstawie którego Izera będzie wykorzystywała jego podwozie.  

2023-08-14, 12:45

Fabryka elektrycznych aut Izera będzie zrobotyzowana. Nowe informacje od ElectroMobility Poland
Jeden z kilku prototypów samochodu elektrycznego Izera. . Foto: Twitter/Polska Grupa Motoryzacyjna

Zastosowanie standardów Geely ma pozwolić na wprowadzenie kontroli jakości na każdym etapie powstawania pojazdu. Produkcja Izery będzie wykorzystywała takie technologie jak: sieci komórkowe 5G, Internet Rzeczy oraz Big Data. 

Jedną z automobilowych marek rozwijanych przez Chińczyków z Geely jest Zeekr, standardy produkcji tego pojazdu będą wdrażane w fabryce Izery w śląskim Jaworznie.

Chińczycy postawili na globalną produkcję "elektryków"? 

-Geely oraz inni chińscy producenci samochodów odrobili swoją pracę domową i są teraz w światowej czołówce, jeśli chodzi o produkcję oraz jakość wykonywanych pojazdów - mówi Paweł Kwaśniak, kierownik ds. inżynierii nadwozi ElectroMobility Poland.

Jak twierdzą chińscy partnerzy EMP, wdrożone w fabrykach Geely standardy produkcji znacznie przewyższają te, obowiązujące powszechnie w branży automotive (motoryzacyjnej). 

REKLAMA

- Na szeroką skalę stosujemy Internet Rzeczy, systemy rozpoznawania wizyjnego, rozszerzoną rzeczywistość. Monitorujemy produkcję w czasie rzeczywistym obserwując cyfrowy odpowiednik linii, a zebrane w ten sposób dane przetwarzamy w chmurze, co gwarantuje odpowiednią wydajność całości procesu - powiedział  Hui Yang, director of manufacturing, Zeekr Intelligent Technology.

Podpatrywanie procesów produkcyjnych 

ElectroMobility Poland wspólnie z Geely pracuje nad odwzorowaniem procesów produkcyjnych obserwowanych w fabryce Zeekr w Chinach. Dzięki temu łatwiej będzie wdrożyć w naszym kraju reżymy technologiczne potrzebne do produkcji podwozia. 

- W procesie tłoczenia, poprzez pełną automatyzację realizujemy w 100 proc. harmonogram produkcji, co pozwala nam maksymalnie zminimalizować pośrednie zapasy i w odpowiednim czasie wytwarzać tylko niezbędne na tym etapie produkcji komponenty - wyjaśniał Hui Yang z koncernu Geely.

W fabryce w Hangzhou pracuje 800 robotów, dzięki czemu w 80 proc. zautomatyzowano proces spawania.

REKLAMA

- Także w dziedzinie logistyki, stosujemy 100 proc. automatycznego, bezzałogowego dostarczania komponentów na linię, aby osiągnąć nasz cel - wydział spawalni działa w pełni bez zaangażowania ludzi - mówi dyrektor Hui Yang z fabryki Zeekr.

Sztuczna inteligencja wyłapie błędy produkcyjne?

Dzięki zbieraniu i analizowaniu danych z całego procesu produkcyjnego, da się szybko reagować na odchylenia od normy i je usuwać.

-Zastosowanie tych rozwiązań spowoduje, że każdy samochód będzie powtarzalny, a tym samym jego jakość będzie na tym samym, wysokim poziomie - podkreśla Cyprian Gronkiewicz, dyrektor ds. uruchomienia produkcji ElectroMobility Poland. 

PR24/PAP/sw

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej