Budowy S52 i S7 przebiegają zgodnie z harmonogramem. Minister Adamczyk: otwarcie w przyszłym roku
Budowy Północnej Obwodnicy Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S52, a także drogi ekspresowej S7 na północnych krańcach Krakowa i na północ od niego przebiegają zgodnie z harmonogramem – ocenił minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Trasy te mają być gotowe w przyszłym roku.
2023-10-10, 09:52
Szef resortu infrastruktury, który w poniedziałek wizytował te inwestycje ocenił, że ich wykonawcy dobrze wykorzystali kończący się tegoroczny sezon budowlany. - To widać na budowie, to widać w postępach prac - podsumował.
- Jak na każdej budowie są tematy, które wymagają pogłębionej dyskusji, ale w terminach, które deklarowaliśmy (…) te terminy zostaną dotrzymane. To nie tylko deklaracje słowne wykonawców, ale też deklaracje oparte o stopień zaawansowania robót i postęp, który widziałem na budowie - zaznaczył Adamczyk.
Prace na S7 zaawansowane
Według niego budowany odcinek S7 od węzła Miechów (bez węzła) do węzła Szczepanowice o długości ok. 5,33 km długości posiada "wysokie zaawansowanie prac". - Pokonanie pewnych przeszkód pozwoli na to, aby w połowie przyszłego roku już była możliwość przejazdu drogą ekspresową od węzła Widoma koło Słomnik na północ do województwa świętokrzyskiego - zapowiedział minister.
W lutym ub.r. GDDKiA podpisała umowę z wykonawcą projektu i budowy tego odcinka S7. Inwestycję realizuje konsorcjum: Fabe Polska (lider) i "SP" Sine Midas Stroy (partner) za blisko 182 mln zł.
REKLAMA
Północna Obwodnica Krakowa
Jak dodał Adamczyk, Północna Obwodnica Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S52, to także trasa "w dużym stopniu zaawansowania".
- Wszystko wskazuje na to i tego się trzymamy, taką mamy deklarację wykonawcy, że S52 i S7 zostaną połączone w przyszłym roku - mówił Adamczyk podczas briefingu.
Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S52 przebiegającej na terenie miasta i gmin Zielonki oraz Wielka Wieś trwa od lipca 2020 r. Kontrakt na zadanie jest realizowany w trybie "zaprojektuj i zbuduj".
Umowa z wykonawcą, konsorcjum firm - tureckiej Gulermak i polskiej Mosty Łódź, została podpisana w listopadzie 2018 r. Wartość prac budowlanych wynosi prawie 1,9 mld zł, a łączny koszt realizacji to prawie 2,4 mld zł. Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa otrzymała niemal 680 mln zł dofinansowania ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
REKLAMA
W ramach inwestycji powstaje dwujezdniowa droga ekspresowa S52 długości ok. 12,5 km na odcinku od węzła Modlnica (z rozbudową węzła) do węzła Kraków Mistrzejowice (bez węzła). Ten ostatni węzeł wybudowany zostanie w ramach realizacji S7 i połączy obie drogi ekspresowe, zamykając tym samym ring wokół Krakowa.
Zobacz również w i.pl: Minister Adamczyk: szlak Via Carpatia jest dzisiaj projektem ogólnoeuropejskim
Dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA Tomasz Pałasiński ocenił, że newralgicznym punktem dla S52 i S7 będzie właśnie powstający węzeł Mistrzejowice w krakowskiej Nowej Hucie, który zepnie obie trasy.
Czytaj także tvp.info: Adamczyk o drogach ekspresowych: Przekroczyliśmy magiczną granicę
REKLAMA
- Węzeł Mistrzejowice, to jeden z największych węzłów w Małopolsce, ograniczony terenowo, bardzo trudny technicznie. Mam nadzieję, że wykonawca wykorzysta maksymalnie czas i pogodę, aby w przyszłym roku spiąć obie drogi. W przyszłym roku węzeł Mistrzejowice łączący S7 i S52 będzie już funkcjonował - zapowiedział przedstawiciel GDDKiA.
- Ministerstwo Infrastruktury: autostrada A4 Kraków - Katowice zostanie poszerzona
- Dobra informacja dla kierowców. Droga ekspresowa S7 Moczydło - Miechów gotowa
- Powstaje krakowski "obwarzanek" dróg szybkiego ruchu. GDDKiA podała szczegóły inwestycji
PAP/IAR/PR24.pl/mk
REKLAMA