InPost i Allegro rzucają rękawicę Poczcie Polskiej. Będzie walka na ceny dostaw
Allegro i InPost rzucają wyzwanie firmom kurierskim oraz Poczcie Polskiej. Obie firmy zawarły porozumienie o współpracy w ramach dostaw produktów zamawianych on-line. Walkę chcą wygrać dzięki znaczącej obniżce cen dostaw paczek oraz listów poleconych. Klienci będą mieli też zagwarantowany darmowy zwrot kupionego towaru.
2014-11-07, 10:23
Posłuchaj
Nowi gracze na rynku przesyłek on-line wiedzą czego oczekują klienci. Jak wynika z badań, główna barierą rozwoju handlu internetowego w Polsce są wysokie koszty przesyłki oraz brak bezpłatnego zwrotu zamówionego towaru.
Walkę z konkurencja zamierzają wygrać przede wszystkim mniejszymi cenami
– Patrząc na ofertę Poczty Polskiej oraz firm kurierskich, chcemy pójść w stronę spadku cen dostaw przesyłek. Stąd wybraliśmy InPost. Mam nadzieję, że nasza propozycja przewróci rynek do góry nogami – mówi Przemysław Budkowski z Allegro.
Mniejsze ceny przesyłek wzmocnią rynek e-commerce w Polsce
Według szacunków, e-handel rośnie w Polsce o 14 -15 proc. rocznie i stanowi już 3,5-4 procent rynku.
To ma się zmienić dzięki ofercie nowych graczy. – Szacujemy, że dzięki naszej ofercie, rynek e-commerce wzrośnie o 4 mld zł, mówi Rafał Brzoska, prezes InPost. Jak ocenia, to zmusi innych do obniżek cen, z korzyścią dla rynku oraz klientów.
REKLAMA
Konkurencja się nie boi, ale...
Znaczne obniżki cent, w niektórych przypadkach nawet o ponad połowę, nie robią wrażenia na Poczcie Polskiej.
– Działania Allegro i InPostu nie są dla nas zaskoczeniem ani zagrożeniem - mówi Sławomir Żurawski, dyrektor biura rozwoju usług KEP Poczty Polskiej. Obecnie mamy do czynienia z cenami rynkowymi dostaw. Jak zaznacza, Poczta Polska obsługuje połowę wysyłki e-commerce w Polsce.
Poczta Polska zapowiada jednak ostrą walkę o klientów i uruchamia nowe usługi – m. in. paczkomaty. Nie wyklucza, że jeśli będzie taka potrzeba, to może obniżyć ceny swoich usług.
Wartość rynku e-commerce w Polsce szacuje się na ponad 27 mld zł. Handel internetowy generuje co roku około 130 mln przesyłek. Według prognoz, w tym roku firmy kurierskie będą musiały dostarczyć ich nawet o 25 mln więcej.
Błażej Prośniewski, jk
REKLAMA
REKLAMA