Nowoczesne pociągi dla Holendrów powstaną w Siedlcach. Stadler Polska z największym w historii kontraktem
Firma Stadler Polska do końca 2016 roku musi ona wyprodukować kilkadziesiąt nowoczesnych pociągów Flirt. To oznacza, że cała licząca 500 osób załoga może być spokojna o swoje miejsca pracy.
2015-05-10, 17:12
Posłuchaj
W ubiegłym roku zakupiliśmy działkę na której znajduje się nasz siedlecki zakład. Dotychczas była ona dzierżawiona od PKP. W zależności od kolejnych zamówień i kontraktów umożliwia to nam rozbudowę zakładu - powiedział Christian Spichiger (IAR)
Dodaj do playlisty
Niedawno podpisano największy w historii siedleckiego zakładu kontrakt obejmujący 58 pociągów dla holenderskich kolei państwowych. Będą one składane w Siedlcach, choć poszczególne elementy trafią z różnych fabryk w Polsce i Europie - powiedział Informacyjnej Agencji Radiowej prezes Stadler Polska Christian Spichiger.
Dodał, że nie jest możliwe, aby wszystkie komponenty powstawały w jednym zakładzie. - Pudła pociągów montowanych w Siedlcach pochodzą z zakładu na Węgrzech natomiast wózki kołowe produkowane są w Szwajcarii - wyjaśnił Christian Spichiger. Resztę elementów zamawia dział zakupów w Siedlcach i dużą część produkowana jest w Polsce. Falowniki, czyli tak zwane serca pociągów, powstają w Aleksandrowie Łódzkim.
Kolejny kontrakt Stadler Polska
To już kolejny kontrakt realizowany przez Stadler Polska. Jeszcze w tym roku na tory wyjedzie 20 pociągów budowanych dla PKP Intercity w konsorcjum z Newagiem - poinformował Christian Spichiger. W tej chwili pierwszy z nich przechodzi testy. Na tory ma wyjechać we wrześniu.
Prezes Stadlera Polska nie wykluczył, że jeśli pojawią się kolejne zamówienia zakład w Siedlcach zostanie rozbudowany. Zauważył, że w ubiegłym roku firma zakupiła od PKP działkę na której znajduje się zakład.
REKLAMA
- Jeśli pojawią się nowe kontrakty mamy możliwość jego rozbudowy - powiedział Christian Spichiger.
Największe z dotychczasowych zamówień
Kontrakt dla kolei holenderskich to największe z dotychczasowych zamówień realizowanych przez polski zakład Stadlera.
Wcześniej składane w Siedlcach pociągi trafiły na rynek krajowy oraz do Włoch, Holandii, Niemiec, Austrii i na Białoruś.
Andrzej Massel, były wiceminister infrastruktury i transportu: dalszy rozwój kolei umożliwią projekty rewitalizacyjne.
REKLAMA
Źródło: Newseria
IAR, awi
REKLAMA