Czy urzędnicy siedzą na Facebooku zamiast pracować? Będą kontrole

Urzędy idą śladem sektora prywatnego i kontrolują aktywność urzędników w sieci - informuje "Rzeczpospolita".

2015-10-29, 08:37

Czy urzędnicy siedzą na Facebooku zamiast pracować? Będą kontrole
. Foto: Pixabay

Tak wynika z badania fundacji Panoptykon. Ze 106 instytucji centralnych, urzędów miast oraz oddziałów ZUS i NFZ, które odpowiedziały na ankiety, ok. 40 proc. instaluje oprogramowanie do monitorowania pracowników.

Dzięki temu wiedzą, jakie strony internetowe i jak często odwiedzają pracownicy.

Badanie ma wykryć zaniedbywanie obowiązków służbowych


W łódzkim i podlaskim oddziale NFZ, chełmskim urzędzie miasta i częstochowskim magistracie programy mogą być wykorzystywane do tworzenia raportów o korzystaniu ze sprzętu komputerowego przez pracowników, zwłaszcza gdy zachodzi podejrzenie zaniedbania obowiązków służbowych – mówi Jędrzej Niklas z fundacji Panoptykon.

Resort infrastruktury prowadzi jakościową i ilościową analizę wykorzystania sprzętu. W Agencji Rynku Rolnego wszystkie działania w sieci mogą być monitorowane, rejestrowane oraz okresowo oceniane. Pracownikom nie wolno używać prywatnego maila i komunikatorów innych niż zatwierdzone przez ARR.

PAP, abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej