KNF: banki powinny pomagać klientom

Banki i spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe nie pomagają klientom w spłacie kredytów.

2016-03-17, 10:48

KNF: banki powinny pomagać klientom
W przypadku problemów banki powinny pomagać klientom. Foto: Glow Images/East News

Posłuchaj

O tym, że banki winne wspierać swoich klientów w Polskim Radiu 24 mówi Maciej Krzysztoszek z Komisji Nadzoru Finansowego (Kamil Piechowski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

Zdarza się, że w nieuzasadnionych przypadkach wypowiadają umowy kredytowe, zamiast pomóc w restrukturyzacji pożyczki. Jak mówi Maciej Krzysztoszek z Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) wystosował w tej sprawie list do kredytodawców.

- Zgodnie z przepisami, jeśli kredytobiorca opóźnia się ze spłatą kredytu powinien być poinformowany przez bank o opóźnieniu w spłacie i wezwany do spłaty tego zobowiązania w terminie nie krótszym niż 14 dni – przypomina gość radiowej Jedynki.

KNF upomina banki i SKOK-i

W przypadku problemów banki powinny pomagać klientom. Tym bardziej, że pożyczki są przecież oprocentowane i są zwracane z nawiązką.

- Wydaje się, że raczej nastąpiła formalizacja. My uczulamy banki i spółdzielcze kasy, żeby podchodziły do tych kwestii bardziej indywidualnie, bo nie w każdym przypadku warto rzeczywiście rozwiązać tę umowę. Być może są takie przypadki, które umożliwiają kontytuowanie tej umowy na zmienionych warunkach w ramach restrukturyzacji – tłumaczy ekspert.

REKLAMA

Restrukturyzacja kredytu może polegać na wakacjach kredytowych, lub rozłożeniu spłaty pożyczki na dłuższy okres. Na przykład z 20 lat na 30. Rata będzie wtedy mniejsza.

Kamil Piechowski, abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej