Polska jest krajem mlekiem płynącym, i to nie tylko w przenośni

Ta firma jest jedną z naszych mleczarskich wizytówek. Prezes Mlekovity - bo o niej mowa - Dariusz Sapiński podkreśla, że Polska nie tylko w przenośni jest krajem mlekiem płynącym.

2017-07-31, 12:10

Polska jest krajem mlekiem płynącym, i to nie tylko w przenośni
Zakłady Mlekovity przerabiają dziennie 6,5 mln litrów mleka. Foto: NaturalBox/shutterstock.com

Posłuchaj

O jednej z naszych mleczarskich wizytówek mówili w radiowej Jedynce Dariusz Sapiński, prezes Mlekovity i Agnieszka Maliszewska z Polskiej Izby Mleka (Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

W cyklu "Lubię, bo polskie" wspieramy krajowe firmy oraz chcemy zwrócić uwagę na walory rodzimych produktów i usług. Podpowiadamy także, w jaki sposób można rozpoznać produkt wykonany w Polsce oraz jakie mogą być korzyści związane z wyborem krajowej marki, bo to od naszych dobrych i przemyślanych decyzji bogaci się krajowa gospodarka.

Jedną z takich polskich firm, znanych również poza granicami naszego kraju, jest Mlekovita.

Jest to największa grupa mleczarska w Europie Środkowo-Wschodniej, mówi prezes Mlekovity Dariusz Sapiński.

- Aktualnie posiadamy 14 zakładów i 31 centrów dystrybucyjnych oraz 100 sklepów firmowych – podaje liczby rozmówca Jedynki.

REKLAMA

Firma wypromowała własną markę… 

Zakłady Mlekovity przerabiają dziennie 6,5 mln litrów mleka, z czego produkują  ponad 800 rodzajów produktów. Firmie udało się także wypromować swoją markę.

- Mlekovita to w 100 proc. kapitał polski. Ten spółdzielczy charakter pozwala nam się rozwijać. Systematycznie co roku zwiększaliśmy produkcję o ok. 10 do 20 proc. Przerabialiśmy 60 tys. litrów mleka dziennie, dzisiaj przerabiamy sto razy więcej. Mlekovita powstała w 1992 roku i jednym z największych sukcesów jest to, że wprowadziliśmy markę polską – podkreśla prezes firmy.

… znaną również za granicą

Jak dodaje prezes Dariusz Sapiński, marka Mlekovita znana jest dobrze nie tylko polskim konsumentom, ale także skutecznie podbija rynki zagraniczne.

REKLAMA

- 35 proc. produktów jest wysyłanych na eksport, do 144 krajów na świecie. Tradycyjnie nasze rynki to rynki Unii Europejskiej, ale w ostatnim czasie pojawiło się dużo klientów z Afryki, nie tylko Północnej, ale i Południowej, oraz z Ameryki Łacińskiej. Oczywiście jest też Azja, gdzie systematycznie sprzedajemy kilka tysięcy ton naszych produktów – wymienia rozmówca Jedynki.

Jakość i innowacyjność

Aby sprzedawać ich coraz więcej i aby były one coraz lepsze, Grupa Mlekovita nieustanne inwestuje w rozwój. Tylko w  2016 roku na inwestycje przeznaczono kwotę 170 mln zł. 

- Priorytetem naszej firmy jest jakość i innowacyjność. Dzięki temu zdobywamy cały czas nowych konsumentów. W tej chwili jesteśmy w przededniu otwarcia nowej fabryki proszków mlecznych, największej w Europie. Tam będzie produkcja białek serwatkowych, mleka instant i oczywiście mleka dla dzieci – mówi Dariusz Sapiński.

Działania prospołeczne

Co ważne, jak dodaje Agnieszka Maliszewska z Polskiej Izby Mleka, firma nie tylko rozwija się pod kątem biznesowym, ale także angażuje się w działania prospołeczne.

REKLAMA

- Jest to bardzo ważny element w funkcjonowaniu Mlekovity. Firma w zakresie tych działań, które są ukierunkowane na zwiększenie edukacji, zwiększenie spożycia mleka, produktów mlecznych wśród najmłodszych, robi bardzo dużo, uczestnicząc chociażby w takim programie, jak „Szklanka mleka”, który finansuje ze środków własnych – wyjaśnia ekspertka.

Mlekovita według rankingu dziennika „Rzeczpospolita" jest najcenniejszą marką w produkcyjnym sektorze polskiej gospodarki.

Elżbieta Mamos, awi


Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej