"Pieniądz nie śpi" Etyka biznesu. Przedsiębiorcy, zwłaszcza młodsi, coraz częściej myślą o ekologii

Dziś dobrze widziany biznes musi być prowadzony etycznie, ale też z poszanowaniem ekologii. Okazuje się, że polscy przedsiębiorcy dobrze to rozumieją, choć widać tu różnice w podejściu osób młodych i nieco starszych.

2019-06-13, 09:39

"Pieniądz nie śpi" Etyka biznesu. Przedsiębiorcy, zwłaszcza młodsi, coraz częściej myślą o ekologii
zdjęcie ilustracyjne. Foto: shutterstock

Posłuchaj

Kiedy zysk nie jest najważniejszy. O ekologii w biznesie (Aleksandra Tycner/Naczelna Redakcja Gospodarcza)
+
Dodaj do playlisty

Etyk biznesu Piotr Kaczmarek-Kurczak z Akademii Leona Koźmińskiego mówi, że przez wiele lat biznes i etyka były w Polsce traktowane rozłącznie, bo sporo firm traktowało np. ekologię za coś, co jest utrudnieniem w prowadzeniu biznesie, fanaberią. Teraz widzimy jednak zmianę w podejściu, zwłaszcza wśród młodszych osób.

- Mówią sobie: nie liczą się tylko pieniądze, bo ich ze sobą do grobu nie wezmę. Liczy się też satysfakcja - podkreśla ekspert.

Starsi przedsiębiorcy sprawę traktują przede wszystkim lokalnie, inwestując np. w budowę parków czy ścieżek rowerowych. Z kolei młodsze pokolenie - mówi Piotr Kaczmarek-Kurczak patrzą globalnie i systemowo - są nastawieni na wdrażanie nowych technologii, zmniejszanie wykorzystania energii czy wody czy dbanie o właściwą utylizację śmieci.

- Jest to przesunięcie w stronę działań, które mogą obniżać zysk. Młodsze pokolenie jest gotowe rezygnować z zysku w sytuacji, gdy jest on sprzeczny z ich przekonaniami - zaznacza ekspert. Jest to jednak pewien trend, który nie objął jeszcze większości rynku. Póki co to pozytywne zmiany w świadomości niektórych biznesmenów - dodaje ekspert.

REKLAMA

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Jedynka, Aleksandra Tycner, md

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej