X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego. Pełnomocnik rządu: na inwestycji skorzysta wiele branż

Ostatnia aktualizacja: 17.08.2019 10:00
Pełnomocnik rządu ds. budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego Mikołaj ocenia, że realizacja inwestycji wpłynie korzystnie na rozwój wielu branż, m.in. budowlanej, kolejowej i finansowej. Nowy port lotniczy i zintegrowany z nim węzeł drogowy i kolejowy ma powstać do 2027 roku.
Centralny Port Komunikacyjny ma być czymś więcej niż tylko wielkim lotniskiem.
Centralny Port Komunikacyjny ma być czymś więcej niż tylko wielkim lotniskiem.Foto: Guido Benedetto/shutterstock.com
  • Mikołaj Wild: wiele branż skorzysta na budowie CPK
  • CPK ma zostać otwarty w 2027 roku

-Wytężony wysiłek czeka nie tylko branżę budowlaną, ale również sektor B+R oraz sektor finansowy. Stawką, poza pokaźnym zyskiem, jest konkurencyjność polskich podmiotów na globalnym rynku - powiedział Mikołaj Wild. Dodał, że zmiany obejmą podmioty sfery publicznej, a także rynkowe.

- Branża budowlana musi przygotować się do realizacji niemałych zamówień związanych z CPK. Skala programu uzasadnia inwestycje w najnowocześniejsze technologie, przyspieszające prace oraz obniżające koszty - wskazał. Zaznaczył jednocześnie, że aby polscy przedsiębiorcy mogli brać udział w tym wyścigu, konieczne jest stworzenie dla nich atrakcyjnych warunków dla inwestycji technologicznych.


kole free1200.jpg
Centralny Port Komunikacyjny: powstanie 1,6 tys. km nowych linii kolejowych, połączą z CPK 100 miast

Zmiany - nie tylko w lotnictwie
Mikołaj Wild uważa, że zmiany dotkną m.in. PAŻP, LOT, PKP PLK czy PKP Intercity.

- Na przykład Polska Agencja Żeglugi Powietrznej musi całkowicie na nowo wytyczyć szlaki powietrzne nad Polską. Nowe szlaki muszą uwzględnić skokowy wzrost ruchu lotniczego oraz przejęcie istotnej części ruchu z Europy Zachodniej - tłumaczył.

W przypadku LOT-u chodzi o to, że potrzebuje on Centralnego Portu Komunikacyjnego do dalszego rozwoju, ale CPK z kolei potrzebuje silnego narodowego przewoźnika.

- Bardzo ważną rolę odegra też przewoźnik kolejowy. Przewoźnik, który będzie w stanie wykorzystać potencjał sieci kolejowej, ma niepowtarzalną szansę zdobycia przewagi konkurencyjnej. Dzięki CPK będzie miał szansę wyprzedzić konkurencję i ugruntować swoją pozycję na europejskim rynku" - powiedział Wild.

Zaznaczył jednocześnie, że to wymaga inwestycji w tabor, który nie tylko może poruszać się z prędkością nawet 250 km/h, ale także zaoferować pasażerom odprawę bagażową w pociągu. Równocześnie firmy logistyczne mogą mieć nowy rodzaj usługi – dostarczanie przesyłek z CPK do największych miast w Polsce w czasie nieporównanie krótszym niż za pomocą komunikacji drogowej. Jak wskazał, PKP Intercity będzie musiało uruchomić np. nową siatkę połączeń.

Nowy hub lotniczy

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. ha zostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie, a docelowo ok. 100 mln. W skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe: węzeł w bezpośredniej bliskości portu lotniczego i połączenia na terenie kraju, które umożliwią przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz.

PolskieRadio24.pl, PAP, md

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Mieć plan na CPK. W lato kolejny etap konsultacji

Ostatnia aktualizacja: 20.05.2019 12:40
W lipcu planujemy rozpocząć drugi etap konsultacji strategicznych Centralnego Portu Komunikacyjnego, m.in. z przewoźnikami, zarządcami infrastruktury, firmami handlingowymi, operatorami cargo, firmami spedycyjnymi - poinformował Konrad Majszyk ze spółki CPK.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Współpracę z CPK rozpoczyna Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych

Ostatnia aktualizacja: 27.05.2019 13:21
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) rozpoczyna współpracę z Centralnym Portem Komunikacyjnym - poinformowało Biuro Prasowe CPK. Powołany Komitet Konsultacyjny pomoże w zaplanowaniu nowego lotniska. Pierwsze spotkanie tego gremium odbędzie się 18 lipca w Warszawie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Mikołaj Wild: potencjał połączeń z Ukrainą sięga aż do Rumunii

Ostatnia aktualizacja: 23.07.2019 15:58
- Niemcy w sposób zdecydowany nie wyrażają zainteresowania połączeniem szybkimi kolejami z Polską. Po naszej stronie jest chęć i inicjatywa, a po stronie niemieckiej nie ma odzewu - mówił w PR24 Mikołaj Wild. Wiceminister wskazywał za to na potencjał połączeń z naszym wschodnim sąsiadem.
rozwiń zwiń