Nie Benzina, a Orlen. Koncern chce zmienić loga na zagranicznych stacjach

PKN Orlen rozpoczyna co-branding w Czechach i Niemczech, gdzie sprzedaje paliwo odpowiednio pod marką Benzina oraz Star. Obok dotychczasowych nazw na stacjach koncernu w tych krajach pojawi się logo "Orlen Group", a za trzy lata ma ono całkowicie zastąpić marki regionalne.

2019-10-08, 08:41

Nie Benzina, a Orlen. Koncern chce zmienić loga na zagranicznych stacjach
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: shutterstock, canon_shooter

Posłuchaj

Daniel Obajtek: co-branding rozpocznie się od kampanii wizerunkowej łączącej Orlen z markami lokalnymi spółki, który obejmuje między innymi spoty reklamowe w Niemczech i Czechach (IAR)
+
Dodaj do playlisty
  • Orlen zmieni logotypy na swoich zagranicznych stacjach
  • Marka Orlen za 3 lata całkowicie zastąpi inne marki regionalne

Nową strategię wprowadzenia marki Orlen na rynki zagraniczne przedstawił podczas kongresu 590 prezes spółki Daniel Obajtek. który zwrócił uwagę na jej coraz większą rozpoznawalność i wzrost wartości.

- Jesteśmy najcenniejszą polską marką. Nasza marka jest wyceniana na 5 miliardów złotych - powiedział i podkreślił, że firma dużo inwestuje na przykład w petrochemię, czy handel detaliczny.


Powiązany Artykuł

Daniel Obajtek 1200.jpg
Daniel Obajtek: za rządów PiS Orlen ma znacznie większe zyski

Orlen inwestuje w promocję

Prezes PKN Orlen podkreślił, że koncern znacznie zwiększył inwestycje w sport w Polsce i za granicą, aby podnieść rozpoznawalność marki.

REKLAMA

- Zwiększyliśmy o prawie 100 procent wydatki na sport. To jest rzecz bardzo ważna, ponieważ poprzez sport buduje się wartość marki i rozpoznawalność. Również zaangażowaliśmy się w Williamsa (zespół F1), dzięki czemu też cieszymy się zdecydowanie większą popularnością - uważa szef koncernu paliwowego.

Daniel Obajtek wyjaśnił, że co-branding rozpocznie się od kampanii wizerunkowej łączącej Orlen z markami lokalnymi spółki, który obejmuje między innymi spoty reklamowe w Niemczech i Czechach.

- Będą dwie nazwy - będzie Benzina i Grupa Orlen, Star, i Grupa Orlen, a w przeciągu trzech lat robimy rebranding naszych stacji. Mamy prawo do dumy, mamy prawo pokazywać polską markę - stwierdził.

Rozwój poza Polską

PKN Orlen zamierza zwiększyć liczbę stacji za granicą. Obecnie koncern poza Niemcami i Czechami działa również na Litwie i Słowacji pod polską marką.

REKLAMA

W Polsce spółka posiada 1779 stacji paliw i 34,2 procent udziału w rynku.

PolskieRadio24.pl, IAR, md

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej