X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Google ustępuje mediom. Zapłaci miliard dolarów za korzystanie z ich treści

Ostatnia aktualizacja: 01.10.2020 15:03
Jak informuje Reuters, firma Alphabet (właściciel wyszukiwarki Google) zapowiedziała zapłacenie wydawcom na całym świecie w ciągu najbliższych trzech lat miliarda dolarów za korzystanie z ich treści.
Siedziba Google w Kalifornii
Siedziba Google w KaliforniiFoto: achinthamb/ Shutterstock

Agencja przypomina, że wydawcy wiadomości od dawna walczą z najpopularniejszą na świecie wyszukiwarką internetową o wynagrodzenie za korzystanie z ich treści, w czym prym wiodą europejskie grupy medialne.

Powstanie nowy produkt: Google News Showcase

Dyrektor generalny Alphabet Sundar Pichai powiedział agencji Reuters, że nowy produkt o nazwie Google News Showcase pojawi się jako pierwszy w Niemczech, gdzie zarejestrowany został przez  niemieckie gazety, w tym Der Spiegel, Stern, Die Zeit, oraz w Brazylii z Folha de S.Paulo, Band i Infobae.


Produkt zostanie wdrożony w Belgii, Indiach, Holandii i innych krajach. Produkt zarejestrowało około 200 wydawców z Argentyny, Australii, Wielkiej Brytanii, Brazylii, Kanady i Niemiec.

Produkt opiera się na umowie licencyjnej zawartej w czerwcu tego roku z grupami medialnymi w Australii, Brazylii i Niemczech.

Google negocjuje jeszcze z francuskimi wydawcami, jednymi z najbardziej zagorzałych krytyków Google, podczas gdy Australia chce zmusić Google i Facebooka do dzielenia się przychodami z reklam z lokalnymi grupami medialnymi.

To wydawcy stworzą treści, które opublikuje Google

- To zobowiązanie finansowe - nasze największe jak dotąd – gdzie zapłacimy wydawcom za tworzenie i selekcjonowanie wysokiej jakości treści dla wiadomości online - powiedział Pichai w poście na blogu.

- Podejście to różni się od innych naszych produktów informacyjnych, ponieważ opiera się na wyborach redakcyjnych dokonywanych przez poszczególnych wydawców, dotyczących tego, jakie artykuły pokazać czytelnikom i jak je zaprezentować - powiedział Pichai.

googlee wyszukiwarka 1200.jpg
W wyszukiwarce pojawią się pewne elementy cenzury

Nowy produkt Google na urządzeniach z Androidem a potem na Apple

Produkt, który pozwala wydawcom wybierać i prezentować swoje treści, pojawi się w Google News na urządzeniach z Androidem i docelowo na urządzeniach Apple.


Niemiecki wydawca zadowolony z propozycji Google, ale inni europejscy wydawcy podchodzą do niej ostrożnie…

Jak pisze Reuters, projekt z zadowoleniem przyjął niemiecki wydawca Spiegel Group.

- Dzięki News Showcase i nowej integracji treści redakcyjnych, takich jak Spiegel, Google pokazuje, że poważnie podchodzi do wspierania jakościowego dziennikarstwa w Niemczech. Cieszymy się, że możemy być jej częścią od samego początku ”- powiedział Stefan Ottlitz, dyrektor zarządzający Spiegel Group.

Jednak Europejska Rada Wydawców (EPC), w skład której wchodzą News UK, Guardian, Pearson, New York Times i Schibsted, nie była entuzjastyczna.

- Wprowadzając produkt na rynek, Google może dyktować warunki, podważać ustawodawstwo mające na celu stworzenie warunków do uczciwych negocjacji, jednocześnie twierdząc, że pomagają w finansowaniu produkcji wiadomości - powiedziała dyrektor wykonawcza EPC Angela Mills Wade.


Firma macierzysta Google, Alphabet, odnotowała w zeszłym roku zysk netto w wysokości 34,3 miliarda dolarów przy przychodach w wysokości prawie 162 miliardów dolarów.

Reuters.com, jk

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Ekspert: miliardy z europejskiego funduszu odbudowy pomogą Polsce nadrobić innowacyjny dystans

Ostatnia aktualizacja: 26.07.2020 15:23
Porozumienie zawarte na szczycie Unii Europejskiej zakłada, że w latach 2021-2027 do Polski trafi ok. 160 mld euro, z czego około 57 miliardów euro to będą granty i pożyczki w ramach Instrumentu na rzecz Odbudowy i Zwiększenia Odporności, czyli tzw. europejskiego planu odbudowy. I to właśnie te pieniądze - jak mówi ekspert Polskiego Instytutu Ekonomicznego Ignacy Święcicki, mogą nam pomóc nadrobić zaległości, jakie Polska ma np. w rozwoju cyfryzacji czy robotyzacji.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Google wykorzystuje wyszukiwarkę do zarabiania na reklamach? Komisja senacka USA sprawdzi monopolistę

Ostatnia aktualizacja: 15.09.2020 17:45
Mnożą się wątpliwości wokół działalność reklamowej Google’a. Zajmie się tym dzisiaj komisja senacka USA, która podczas przesłuchania ma zadać pytanie, czy firma Alphabet Inc Google nie nadużywa swojej pozycji w reklamie internetowej w celu zwiększenia zysków.
rozwiń zwiń