Online i mobilnie. W czasach pandemii e-bankowość coraz popularniejsza

2020-11-19, 15:52

Online i mobilnie. W czasach pandemii e-bankowość coraz popularniejsza
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: Pixabay

Ponad połowa Polaków częściej niż przed pandemią korzysta z bankowości online lub mobilnej, a niemal co czwarty rozważa zmianę swojego banku na w pełni cyfrowy - wynika z badania "Banking Evolution Study".

Według badania poświęconego popularności bankowości internetowej 55 proc. Polaków twierdzi, że częściej niż przed pandemią dokonuje transakcji finansowych online lub mobilnie.

Do cyfryzacji w bankowości i finansach pozytywnie nastawionych jest 96 proc. ankietowanych, a 68 proc. korzysta z bankowych aplikacji mobilnych - więcej niż z aplikacji mediów społecznościowych (56 proc.).

Główne zalety

- Jako najważniejsze zalety bankowości elektronicznej i mobilnych płatności ankietowani najczęściej wymieniają: oszczędność czasu (77 proc.), prostotę i łatwość użytkowania (71 proc.), dostępność zawsze i wszędzie (55 proc.), bezpieczeństwo (38 proc.) oraz niskie koszty (30 proc.) - wskazano w czwartkowym komunikacie.

Powiązany Artykuł

e-banking free 1200.jpg
Elektroniczna bankowość coraz popularniejsza. E-bank dobrym rozwiązaniem w dobie koronawirusa

W badaniu zwrócono też uwagę na oczekiwania klientów banków w Polsce dotyczące dalszej cyfryzacji ich usług. Prawie wszyscy (97 proc.) ankietowani z Polski są zainteresowani korzystaniem z rozwiązań z zakresu bankowości cyfrowej, co jest najwyższym wynikiem w Europie. Wyprzedzamy pod tym względem mieszkańców Europy Zachodniej, szczególnie Niemcy i Francję, gdzie zainteresowanie takimi rozwiązaniami jest mniejsze o 9 pkt. proc. - zaznaczono w komunikacie.

Bezpieczeństwo pieniędzy najważniejsze

Niemal co czwarty ankietowany (22 proc.) rozważa zrezygnowanie w ciągu najbliższych 12 miesięcy z usług oferowanych przez tradycyjny bank na rzecz instytucji finansowej, świadczącej usługi wyłącznie online i mobilnie. Równocześnie 79 proc. twierdzi, że od swoich dostawców usług finansowych oczekuje zmian w ofercie. Np. 29 proc. ankietowanych chciałaby, żeby była ona bardziej dostępna i prostsza w obsłudze.

Powiązany Artykuł

online-banking-4287719_1280.jpg
Dwustopniowe logowanie, lepsze zabezpieczenia. Sprawdź, co się zmieni w twoim e-banku

Jak czytamy, wybierając spośród dostawców i ofert cyfrowych usług finansowych, Polacy największą uwagę zwracają na bezpieczeństwo swoich pieniędzy i danych (55 proc.).

Dodano, że 63 proc. ankietowanych Polaków deklaruje, iż słyszała o koncepcji otwartej bankowości; 42 proc. respondentów chciałoby korzystać z aplikacji, która umożliwia kontrolę i nadzór nad wszystkimi kontami w różnych bankach.

PAP, PR24, akg

Polecane

Wróć do strony głównej