Fitness w pandemii. Branża sportowa przechodzi cyfrową rewolucję

2021-03-09, 21:00

Fitness w pandemii. Branża sportowa przechodzi cyfrową rewolucję
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Shutterstock/ORION PRODUCTION

Kluby fitness i siłownie musiały ponownie zamknąć działalność ze względu na pandemię. Wiele osób trenuje w domu, aby zmniejszyć ryzyko przeniesienia wirusa. Sieci klubów fitness stają się coraz bardziej kreatywne w sposobie komunikowania się i zatrzymywania swoich członków. Kontakt z klientami przeniósł się do strefy wirtualnej. Na szczęście Internet, media społecznościowe i platformy cyfrowe ułatwiają podtrzymanie kontaktu z ćwiczącymi.

Rynek wirtualnego fitnessu systematycznie rósł na przestrzeni ostatnich lat. Wybuch pandemii COVID-19 jedynie nasilił te trendy. Rynek odnotował nagły wzrost w 2020 roku, ponieważ większa liczba ludności na świecie ćwiczy codziennie w swoich domach za pomocą internetowych platform fitness.

Powiązany Artykuł

shutt esport 1200.jpg
Branża eSportowa rośnie w siłę. Biznes i dobra zabawa w jednym

Powyższe obserwacje potwierdzają dane. Na przykład w 2019 r. zdecydowana mniejszość użytkowników aplikacji Mindbody korzystała ze streamingu (7 proc.) lub wcześniej nagranych filmów (17 proc.), aby ćwiczyć. Podczas pandemii COVID-19 około 75 proc. użytkowników korzysta z treningów wideo ze strumieniami na żywo, a około 70 proc. ćwiczy z nagranymi wcześniej filmami treningowymi.

Wirtualne treningi są przyszłością branży fitness. Dziś istnieje wiele możliwości, aby pomóc swoim klientom ćwiczyć online. Wielu instruktorów fitness organizuje osobiste treningi z użyciem kamer internetowych lub konsultacje online. Kluczowe jest zapewnienie klientom dostępu do szerokiej gamy ćwiczeń tak, aby ułatwić i uatrakcyjnić pracę nad sylwetką w domu.

Rozwiązania są proste. Można pobrać aplikację taką jak Zoom lub Skype i oferować treningi online lub nagrywać je z wyprzedzeniem i publikować na stronach internetowych. Ale możesz również zapisywać swoje treningi z wyprzedzeniem. Kanały YouTube zawierają bogactwo filmów treningowych, z którymi można ćwiczyć w domu.


Kluby fitness na całym świecie starają się podtrzymać kontakt z członkami, oferując im wyzwania poza siłownią. Wprowadzają zadania, które łatwo wykonać w domu, konkurując jednocześnie z innymi ćwiczącymi - to daje poczucie rywalizacji i działa jako skuteczny sposób na budowanie lojalności. Aplikacje takie jak Virtuagym mają funkcje umożliwiające tworzenie wyzwań oraz wspomagające integrację społeczności internetowej. Podobne aplikacje pomagają być w kontakcie z innymi członkami, dodając niezbędny czynnik społeczny, którego często szukają trenujący.


Wirtualny trening lub trening online to rewolucja fitness nowej generacji. Oprócz zwykłych platform treningowych możliwe jest zastosowanie również wirtualnych czujników fitness w smartfonach i urządzeniach osobistych umożliwiających monitorowanie postępów ćwiczących. Rozmiar rynku wirtualnego fitnessu został oszacowany na 6 miliardów dolarów w 2019 roku i przewiduje się, że osiągnie 59 miliardów dolarów do 2027 roku, rosnąc rocznie o 33,1 proc.


PolskieRadio24.pl/ alliedmarketresearch/ mib

Polecane

Wróć do strony głównej