Rynek reklamy czyha na Euro2012
Przez europejski kryzys w przyszłym roku wzrost na wydatki reklamowe będzie mizerny. Jednak w roku mistrzostw Euro 2012 rynek sobie to odbije.
2010-12-03, 11:23
Posłuchaj
W grudniu firmy zaczynają planować wydatki reklamowe na przyszły rok, ale te nie będą nastrajać marketingowców optymizmem.
- Nie ma wielkiego optymizmu, a to głównie ze względu na sytuację w Europie. Nasz sytuacja gospodarcza nie pomaga mimo że jest bardzo dobra, zwłaszcza po III kwartale, kiedy odnotowaliśmy wzrost PKB o 4,2 proc. Obawy Europy dotyczą sytuacji w Irlandii, Portugalii i Hiszpanii. Duże firmy, które działają na polskim rynku, działają także tam i patrzą na całość kontynentu, dlatego mogą ciąć tu wydatki również na reklamy w Polsce. - mówi Magdalena Lemańska z "Rzeczpospolitej".
Dlatego eksperci szacują, że polski rynek reklamy w przyszłym roku wzrośnie tylko o kilka procent. To raczej niska prognoza. Na większą hojność można liczyc dopiero w 2012 r. Wtedy w Polsce zaczną się mistrzostwa Europy w piłce nożnej Euro 2012.
tk
REKLAMA
REKLAMA