Niesprawne toalety i zepsute drzwi. UTK kontroluje pociągi

2021-11-10, 10:00

Niesprawne toalety i zepsute drzwi. UTK kontroluje pociągi
Rozpoczęcie prac budowlanych na linii CPK - Płock - Włocławek planowane jest na III kwartał 2028 roku, natomiast ich zakończenie - do końca 2032 roku.Foto: Zahnoi Alex/Shutterstock

W czasie Wszystkich Świętych i Święta Niepodległości zwiększa się liczba podróżnych. Dlatego więcej jest również kontroli przeprowadzanych przez inspektorów Urzędu Transportu Kolejowego. Pracownicy UTK sprawdzają stan pociągów by pasażerowie mieli pewność, że do celu dojadą bezpiecznie i w komfortowych warunkach. W trakcie pierwszych kontroli przeprowadzonych przed, jak i po 1 listopada wykryto 29 nieprawidłowości.

Kontrole UTK są niezapowiedziane i prowadzone przed wyruszeniem w trasę lub podczas jazdy pociągu. Inspektorzy sprawdzają elementy odpowiedzialne za bezpieczeństwo oraz związane z komfortem podróżowania i prawami pasażera.

Na początku listopada skontrolowano pociągi uruchamiane przez 5 przewoźników. W efekcie tych czynności stwierdzono 29 nieprawidłowości. Chodzi między innymi o  brak właściwych zabezpieczeń drzwi oraz odpowiedniej informacji pasażerskiej, czyli na przykład niesprawne wyświetlacze, brak dostępu do toalet, czy niezapewnienie podróżnym odpowiedniego poziomu komfortu poprzez niedostosowanie pojemności składu do frekwencji.

Powiązany Artykuł

1200_pociąg_shutterstock.jpg
Remont linii kolejowej Kielce-Częstochowa. Będzie bezpieczniej i wygodniej

Tylko jedna poważniejsza usterka

Tylko w jednym przypadku, z uwagi na stwierdzenie usterki bezpośrednio zagrażającej bezpieczeństwu, wydano decyzję wyłączającą tabor z eksploatacji.

Jak zapewnia UTK, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego konsekwentnie weryfikuje poziom bezpieczeństwa i jakość usług pasażerskich poprzez planowe i doraźne kontrole. Analiza ich wyników na przestrzeni lat potwierdza, że dzięki inwestycjom związanym z modernizacją i zakupem nowego taboru podróżowanie koleją jest bezpieczne i staje się coraz bardziej komfortowe.

Gdzie zgłaszać zastrzeżenia?

Co ma zrobić pasażer, który widzi usterki? W przypadku niezapewnienia odpowiedniej jakości podróży podróżni mogą złożyć reklamację do przewoźnika i domagać się zwrotu części ceny biletu. Jeśli odpowiedź nie będzie satysfakcjonująca, można skontaktować się z Urzędem Transportu Kolejowego za pomocą formularza internetowego lub wiadomości e-mail na adres pasazer@utk.gov.pl.

Powiązany Artykuł

Polregio1200.jpg
Wielki kontrakt największego polskiego przewoźnika kolejowego – POLREGIO kupuje 300 nowych pociągów

Infolinia (22) 460 40 80 dotycząca praw pasażerów jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach  8.15 - 16.15.

Nieprawidłowości w zakresie bezpieczeństwa w ruchu kolejowym można zgłosić poprzez aplikację Bezpiecznik dostępną dla telefonów z systemami Android i iOS oraz na adres bezpieczenstwo@utk.gov.pl.


PolskieRadio24.pl, Aleksander Pszoniak, md

Polecane

Wróć do strony głównej