more_horiz
Gospodarka

Polregio inwestuje w nowy tabor kolejowy. "Ogromny skok jakościowy i poprawa komfortu podróżowania"

Ostatnia aktualizacja: 25.01.2023 14:18
Spółka Polregio podpisała umowy ramowe z czterema producentami taboru na dostawę do 200 nowych pociągów. Wartość umowy to ponad 7 mld zł. Umowy zostały podpisane ze spółkami: FPS H.Cegielski, Newag, Pesa Bydgoszcz i Stadler Polska.
Oferty w przetargu na pociągi dla Polregio złożyły cztery firmy. O tym, u którego z producentów zostanie zamówiony pojazd, rozstrzygać ma aukcja elektroniczna.
Oferty w przetargu na pociągi dla Polregio złożyły cztery firmy. O tym, u którego z producentów zostanie zamówiony pojazd, rozstrzygać ma aukcja elektroniczna.Foto: POLREGIO/Twitter

- Podpisanie umów ramowych z producentami taboru rozpoczyna nowy etap rozwoju w historii Polregio. 200 nowych pociągów regionalnych oznacza ogromny skok jakościowy i znaczącą poprawę komfortu podróżowania pasażerów - powiedział prezes Polregio Artur Martyniuk.


Posłuchaj
00:22 Prezes Polregio Artur Martyniuk powiedział, że spółka nie kupuje gotowych pociągów, lecz będą to składy zaprojektowane zgodnie z potrzebami przewoźnik Prezes Polregio Artur Martyniuk powiedział, że spółka nie kupuje gotowych pociągów, lecz będą to składy zaprojektowane zgodnie z potrzebami przewoźnik (IAR)

 

Z informacji podanej przez Polregio wynika, że pierwsza umowa wykonawcza na kilkadziesiąt pojazdów zostanie podpisana w tym roku, dzięki czemu pierwsze pociągi pojawią się w 2025 roku, a do 2026 na tory w całej Polsce może ich wyjechać nawet 200.

Rozstrzygnie aukcja elektroniczna

Umowy zostały podpisane ze spółkami: FPS H.Cegielski, Newag, Pesa Bydgoszcz i Stadler Polska. Będą obowiązywać 36 miesięcy od dnia podpisania. Przez ten okres wykonawcy związani umową ramową będą składać oferty na określoną liczbę pojazdów. O tym, u którego z producentów zostanie zamówiony pojazd, rozstrzygać ma aukcja elektroniczna. To na jej podstawie zawierane będą umowy w sprawie konkretnego zamówienia.


Oferty w przetargu na pociągi dla Polregio złożyły cztery firmy: Stadler Polska z ceną w wysokości 10,9 mld zł brutto, Newag z ceną 10,7 mld zł brutto, Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz z ceną 9,9 mld zł brutto i H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych z ceną w wysokości 7,15 mld zł brutto.


Posłuchaj
00:17 Minister rozwoju Waldemar Buda powiedział, że podnoszenie jakości taboru wpłynie na liczbę pasażerów (IAR) Minister rozwoju Waldemar Buda powiedział, że podnoszenie jakości taboru wpłynie na liczbę pasażerów (IAR)

 

Największy przewoźnik kolejowy

Przetarg na dostawę do 200 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Polregio ogłosiło w maju ubiegłego roku. Pociągi będą osiągać prędkość 160 km/h, będą wyposażone w klimatyzację oraz wi-fi dla pasażerów. Nowe składy EZT będą się sukcesywnie pojawiać we wszystkich województwach, z którymi Polregio ma podpisane umowy wieloletnie.

Polregio to największy pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce. Udział firmy w rynku wynosi około 27 proc. Większościowym udziałowcem spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu.



PR24.pl, IAR, PAP, DoS