Sprawny Peron - nowa aplikacja PKP PLK. Pasażerowie szybko zgłoszą usterkę
PKP Polskie Linie Kolejowe uruchomiły specjalną aplikację do szybkiego zgłaszania usterek na stacjach i przystankach. To dodatkowa informacja dla zarządcy infrastruktury i tym samym możliwość szybszej reakcji na nieprawidłowości. Aplikacja jest bezpłatna i działa na wszystkich mobilnych urządzeniach - niezależnie od systemu operacyjnego.
2023-02-21, 13:46
Aplikacja została stworzona z myślą o poprawie komfortu podróżnych. Narzędzie umożliwia przekazywanie do zarządcy sieci, czyli PKP Polskich Linii Kolejowych, informacji o usterkach oraz stanie czystości infrastruktury pasażerskiej na peronach, drogach dojścia, a także przejściach nad i pod torami.
Lokalizacja z kodu QR
Sprawny Peron to dodatkowe narzędzie, obok formularzy kontaktowych dostępnych na stronie internetowej PLK, do zgłaszania usterek. Pozwala na szybkie przekazanie informacji o stanie infrastruktury pasażerskiej, a tym samym szybką reakcję zarządcy infrastruktury na zaistniałe nieprawidłowości.
Jak to działa? W przypadku zauważenia usterki, na przykład awarii windy, nagłośnienia, wyświetlaczy czy zaśnieżonego peronu, podróżny może natychmiast zgłosić nieprawidłowości.
Po uruchomieniu aplikacji należy wybrać z listy stację lub przystanek. Data i godzina jest uzupełniana automatycznie. Lokalizację można również łatwo wprowadzić z wykorzystaniem kodów QR, które znajdują się na wszystkich plakatowych rozkładach jazdy.
REKLAMA
Bezpłatnie z autoryzowanych sklepów
W aplikacji wystarczy kliknąć ikonkę symbolizującą kod, a następnie zeskanować ją aparatem telefonu.
W kolejnym kroku należy wybrać z dostępnych opcji konkretne miejsce pojawienia się usterki oraz wybrać z listy rodzaj nieprawidłowości. Opcjonalnie można szerzej opisać usterkę oraz dodać obrazujące ją zdjęcie. Krótki proces kończy wybranie opcji "Zgłaszam usterkę".
Aplikację Sprawny Peron można bezpłatnie pobrać z autoryzowanych sklepów internetowych.
PR24.pl, Aleksander Pszoniak, DoS
REKLAMA
REKLAMA