Jak wspomóc polskie szpitale i pacjentów? W Sopocie dyskutują o tym ubezpieczyciele
Bezpieczeństwo pacjentów i poprawa jakości opieki zdrowotnej - to główna idea rozpoczynającego się w Sopocie drugiego Kongresu Rozwiązań Ubezpieczeniowych dla Podmiotów Leczniczych. Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Radio.
2023-05-15, 09:00
W kongresie biorą udział przedstawiciele środowiska medycznego: lekarze i menedżerowie szpitali, a także eksperci od ubezpieczeń. Dyrektor do spraw relacji zewnętrznych Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych Polskiego Zakładu Ubezpieczeń Wzajemnych Piotr Bugajski podkreśla, że najważniejszy jest człowiek - im większa troska o pacjenta, tym mniej jest niepożądanych zdarzeń.
-Przykładamy dużą wagę do bezpieczeństwa. Konsekwencją tego jest szerokie wsparcie, które oferujemy szpitalom w poprawianiu jakości opieki zdrowotnej i minimalizowaniu ryzyka. Zdrowie jest specyficzną dziedziną, w której każde niepożądane zdarzenie może mieć dramatyczne konsekwencje, których nie zrekompensują żadne pieniądze, dlatego najlepiej jest im zapobiegać - dodał Piotr Bugajski.
Projekt Szpital 360
Podczas kongresu zostanie przedstawiony projekt Szpital 360 wprowadzany we współpracy z Rzecznikiem Praw Pacjenta. Celem inicjatywy jest badanie opinii pacjentów.
-Pacjenci anonimowo, po zakończeniu rekonwalescencji czy leczenia w szpitalu, będą mieli możliwość wyrażenia opinii. Posłuży to temu, aby szkolić lekarzy, kupować sprzęt, poprawiać procedury - robić wszystko, żeby było lepiej - tłumaczył Piotr Bugajski.
REKLAMA
Vademecum zdrowia
W czasie kongresu będzie także zaprezentowany praktyczny, bezpłatny poradnik dla pacjentów "Vademecum zdrowia".
Eksperci zebrali w nim podstawowe informacje dotyczące dbania o zdrowie i profilaktyki, na przykład jakie badania trzeba wykonać i kiedy, jakie sygnały wysyła nasz organizm i które z nich mogą zwiastować chorobę, jak przygotować się do wizyty u lekarza albo w szpitalu czy jak brać leki, aby sobie nie zaszkodzić.
PR24/IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/ #Stankiewicz/w hm/SW
REKLAMA
REKLAMA