Tramwaj do Wilanowa. Inwestor zapowiada wiele odczuwalnych zmian, już w marcu zniknie część objazdów

2024-02-27, 11:09

Tramwaj do Wilanowa. Inwestor zapowiada wiele odczuwalnych zmian, już w marcu zniknie część objazdów
Budowa trasy tramwajowej na Wilanów. Przedstawiciele stołecznego samorządu zastrzegają, że uruchomienie tramwaju nie oznacza zakończenia całej inwestycji. Prace związane z przebudową dróg mogą potrwać do 2025 roku. Foto: Tramwaje Warszawskie/Twitter

Tramwaje Warszawskie podtrzymują wrześniowy termin uruchomienia trasy do Wilanowa. Przekazały również najnowsze informacje dotyczące inwestycji. Tramwaj, który połączy centrum Warszawy z dzielnicą Wilanów, to jedna z największych - obok budowy metra - inwestycji komunikacyjnych w stolicy.

Budowa linii tramwajowej, która docelowo połączy Wilanów z dworcem Warszawa Zachodnia, rozpoczęła się na przełomie sierpnia i września 2022 roku. Pierwotnie budowa miała się zakończyć na przełomie 2023 i 2024 roku, ale szybko okazało się, że termin ten jest nierealny. Teraz Tramwaje Warszawskie przekazały garść najnowszych informacji dotyczących tej inwestycji.

Objazd generuje korki

W najbliższych czasie największe zmiany będą dotyczyć organizacji ruchu w okolicach ulicy Belwederskiej. W połowie marca ruch zostanie przełożony na wschodnią nitkę tej ulicy. Zniknie tak zwany "banan", który był swojego rodzaju objazdem budowy torowiska u zbiegu ulic Gagarina, Belwederskiej i Spacerowej. Od połowy marca przejazd Belwederską będzie się obywał na wprost przez nowe torowisko. Funkcjonujący dziś objazd jest sporym utrudnieniem. Przed skrzyżowaniem tworzą się korki. Dla linii tramwajowej ten fragment będzie jednym z newralgicznych - to tu tworzy się rozgałęzienie i rozpoczyna się nitka na Gagarina

Na koniec marca generalny wykonawca prac chce zmienić organizację ruchu w okolicy skrzyżowania ulicy Sobieskiego z Aleją Witosa. W tej chwili ruch odbywa się północną częścią tej Alei. W planach jest przełożenie ruchu na część południową tak, by móc budować torowisko na zamkniętej części.

Konrad Niklewicz z zarządu Tramwajów Warszawskich powiedział, że w ostatnim czasie prace związane z budową linii utrudniał intensywnie padający deszcz. Uniemożliwiło to wykonanie części zaplanowanych prac. Skutkiem takiej pogody było też błoto, które uprzykrzało życie mieszkańcom Mokotowa.

- Przypominamy wykonawcy, że ma natychmiast usuwać wszelkie zanieczyszczenia spoza budowy. Mamy też nadzieję, że poprawiająca się pogoda pozwoli wykonawcy na nadrobienie zaległości, które powstały w styczniu i lutym - powiedział Konrad Niklewicz.

Dojazd do centrum

Najmniej zaawansowanym, jeśli chodzi o prace budowlane odcinkiem jest fragment między Aleją Witosa a Gagarina. Nie powstała tam jeszcze nawet podbudowa pod torowisko. Przedstawiciele Tramwajów Warszawskich wskazują, że kluczowy będzie drugi kwartał tego roku, kiedy to mają się rozpocząć zasadnicze prace związane z budową linii.

Wcześniej na tym fragmencie były prowadzone prace związane z przekładaniem podziemnych instalacji i ciepłociągu. W części południowej - od Stegien do Wilanowa torowisko jest już w dużej mierze wykonane.

- Nie zmieniamy naszych deklaracji. Na początek roku szkolnego chcemy żeby uczniowie, rodzice, wszyscy mieszkańcy Wilanowa i Mokotowa mogli dojechać do centrum - powiedział przedstawiciel zarządu Tramwajów Warszawskich.

Przedstawiciele stołecznego samorządu zastrzegają jednak, że uruchomienie tramwaju nie oznacza zakończenia całej inwestycji. Prace związane z przebudową dróg mogą potrwać do 2025 roku.

PR24.pl, Aleksander Pszoniak, DoS

Polecane

Wróć do strony głównej