UOKiK: Telepolska i Telekomunikacja Novum zapłacą 2 mln zł kary
TelePolska i Telekomunikacja Novum naruszyły zbiorowe interesy konsumentów – uznała Prezes UOKiK i nałożyła na przedsiębiorców kary w łącznej wysokości blisko 2 mln zł
2013-05-10, 14:42
TelePolska i Telekomunikacja Novum oferują m.in. stacjonarne usługi telekomunikacyjne w ramach abonamentu, świadczone w oparciu o usługę hurtowego dostępu do sieci telekomunikacyjnej TP.
- Do Urzędu dotarło wiele skarg konsumentów i rzeczników konsumentów oraz zawiadomienia prezesa UKE związane z umowami, które konsumenci zawierali w wyniku rozmów telefonicznych oraz domowych wizyt przedstawicieli handlowych spółek – mówi Anna Hryńko z Departamentu Polityki Konsumenckiej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
We wrześniu 2012 r. Urząd wszczął postępowania, które wykazały, że obaj przedsiębiorcy stosowali niezgodne z prawem praktyki. Urząd zakwestionował m.in. nieinformowanie konsumentów o możliwości odstąpienia od umowy oraz zastrzeganie i pobieranie różnych opłat.
Prezes UOKiK ustaliła, że spółki obciążają konsumentów korzystających z ich usług opłatami: aktywacyjną oraz wyrównawczą, która ma rekompensować otrzymane ulgi, gdy konsument rozwiązuje umowę przed rozpoczęciem świadczenia usług abonamentowych.
REKLAMA
UOKiK, ab
REKLAMA