Seniorze ufaj, ale sprawdzaj

Niejasna treść umowy czy trudna do odczytania czcionka, to niektóre z praktyk stosowanych przez akwizytorów wobec starszych klientów.

2013-07-06, 14:44

Seniorze ufaj, ale sprawdzaj
. Foto: Glow Images/East News

Posłuchaj

Longina Kaczmarek, szczecińska rzecznik konsumenta (IAR)
+
Dodaj do playlisty

Jak wynika ze statystyk, to właśnie osoby starsze są najczęściej ofiarami nieuczciwego działania przedstawicieli handlowych.

Seniorzy powinni być bardziej uważni i znać swoje prawa. Nieprzemyślane zakupy skutkują później wysokimi rachunkami lub ratami. - Większość seniorów nie powinna samodzielnie podpisywać umów, których nie rozumieją. Najlepiej by skonsultowali zakup z kimś bliskim lub ekspertem - mówi Longina Kaczmarek, szczeciński rzecznik konsumenta.
Pamiętajmy, że kupując produkt od akwizytora na pokazach czy prezentacjach, można zrezygnować z zakupu w ciągu 10 dni od daty zawarcia umowy.
W przypadku wątpliwości można zawsze zwrócić się o bezpłatną poradę do miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów lub zadzwonić pod bezpłatny numer infolinii 800 007 707. Porady udzielane są także w oddziałach Federacji Konsumentów.
W całej Polsce prowadzone są również spotkania dla seniorów pod hasłem "Ufaj, ale sprawdzaj". Pracownicy z Urzędu Komunikacji Elektronicznej ostrzegają przed nieuczciwymi praktykami stosowanymi przez przedstawicieli handlowych.


Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej