Kupno używanego auta. Prawie połowa z nas chce na ten cel przeznaczyć do 30 tysięcy złotych

Jak wynika z badania "Polak kupuje auto używane", 47 proc. spośród Polaków, planujących zakup używanego samochodu, wyda na niego od 10 do 30 tys. zł. Co piąty z nas deklaruje, że na ten cel wyda maksymalnie 50 tysięcy złotych.

2022-06-28, 07:58

Kupno używanego auta. Prawie połowa z nas chce na ten cel przeznaczyć do 30 tysięcy złotych
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Shutterstock/oneinchpunch

Według badania, samochód używany planuje w tym roku kupić co piąty mężczyzna i co dziesiąta kobieta (odpowiednio 20 proc. w porównaniu do 10 proc.). Najczęściej taki zamiar deklarują też ankietowani w wieku 18-29 lat (22 proc.). Zapotrzebowanie na zakup auta z drugiej ręki jest najwyższe również wśród mieszkańców wsi (23 proc. wobec 18 proc. ankietowanych z największych miast powyżej 250 tys. osób). W sumie co szósty polski kierowca planuje w tym roku zakup auta używanego (17 proc.).

Większość badanych chce wydać na ten cel między 10 a 30 tys. zł (47 proc.). W tej grupie jest najwięcej kobiet (60 proc. wobec 44 proc. mężczyzn), osób między 50. a 59. rokiem życia (83 proc.) oraz 30-39 latków (50 proc.).

Oszczędzanie na samochód

Jak dodał Paweł Śnigurski z Santander Consumer Multirent, co piąty polski kierowca planuje natomiast przeznaczyć na auto używane od 31 do 50 tys. zł.

- W tej grupie jest najwięcej młodych osób przed 30. rokiem życia, co pozwala domniemywać, że podczas pandemii długo oszczędzali na ten cel środki lub też planują skorzystać z finansowania zewnętrznego - wskazał.

Zgodnie z badaniem przeważająca liczba ankietowanych (53 proc.) planuje skorzystać z finansowania zewnętrznego przy zakupie samochodu z drugiej ręki - najwięcej z leasingu (20 proc). Z kolei 47 proc. badanych zamierza przeznaczyć na ten cel własne środki.

Czytaj także:


Badanie zostało przeprowadzone 26-29 kwietnia br. na użytkownikach aut używanych na zlecenie Santander Consumer Multirent przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS). Zrealizowano je metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI) na próbie 500 osób.

REKLAMA

PolskieRadio24.pl, PAP, md

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej