Podróżni kupią bilety PKP Intercity przez wideomaty. Rozwijają się też kanały sprzedaży zdalnej

2023-03-20, 07:00

Podróżni kupią bilety PKP Intercity przez wideomaty. Rozwijają się też kanały sprzedaży zdalnej
PKP stawia na rozwój różnorodnych kanałów sprzedaży.Foto: Shutterstock/Longfin Media

Spółka PKP Intercity uruchamia nową formę sprzedaży - podróżni będą mogli kupować bilety poprzez wideomaty. Nowe narzędzie to biletomaty z możliwością połączenia się w formie wideorozmowy z konsultantem, który pomoże w wyborze połączenia i zakupie biletów. Z urządzeń pasażerowie mogą już korzystać na dworcach w m.in. Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie i Białymstoku. Podobne rozwiązania stosuje spółka POLREGIO.

Wideomaty to samoobsługowe urządzenia, które w razie potrzeby pozwalają podróżnym na kontakt z konsultantem w formie wideorozmowy.

Pasażerowie mogą z nich korzystać na trzy sposoby:

  • wybierając i kupując bilet samodzielnie, tak jak w biletomacie;
  • korzystając z asysty i podpowiedzi konsultanta podczas wideorozmowy;
  • korzystając z pomocy konsultanta, który podczas wideorozmowy przejmuje zdalnie kontrolę nad pulpitem urządzenia i prowadzi transakcję aż do momentu jej finalizacji - klient musi jedynie zdecydować, opłacić i odebrać bilet.

Aby poprosić o pomoc konsultanta, wystarczy nacisnąć guzik na urządzeniu lub na ekranie dotykowym. E-kasjer odpowie na pytania oraz pomoże w wyborze dogodnego połączenia oraz odpowiedniej oferty. Konsultanci służą pomocą w języku polskim oraz angielskim. Same urządzenia dostępne są w czterech wersjach językowych: polskiej, angielskiej, niemieckiej i ukraińskiej. Płatności za bilety można dokonywać za pomocą karty płatniczej.

Łatwiej dla podróżnych

 - Możliwość kupienia biletów PKP Intercity w wideomatach to kolejny krok w dążeniu do tego, aby zakup biletów był jak najłatwiejszy dla podróżnych. Z jednej strony stawiamy na to, aby sieć sprzedaży była bardzo szeroka, a z drugiej - by była różnorodna i dopasowana do różnych możliwości i potrzeb klientów. Możliwość skorzystania z pomocy e-kasjera to duże ułatwienie podczas samodzielnego szukania dogodnego połącznia i kupowania biletów w automacie biletowym - mówi Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.

Wprowadzenie nowego kanału sprzedaży jest wynikiem współpracy z innym kolejowym przewoźnikiem - POLREGIO, który uruchomił wideomaty w październiku zeszłego roku. W jej ramach konsultanci pomagający przy zakupie biletów na połączenia POLEGIO będą także wspierać obsługę połączeń PKP Intercity.

Kanały zdalne

Z wideomatów z ofertą PKP Intercity podróżni mogą skorzystać na 9 dworcach: Kraków Główny, Wrocław Główny, Poznań Główny, Szczecin Główny, Białystok, Zielona Góra Główna, Opole Główne, Świnoujście i Jarosław. Dziesiąty wideomat pojawi się około połowy kwietnia na dworcu w Tczewie.

PKP Intercity intensywnie rozwija sieć sprzedaży i kanały zdalne

Przedstawiciele spółki podkreślają, że coraz więcej podróżnych kupuje bilety poprzez kanały zdalne, dlatego jako jeden z kluczowych celów spółka wyznacza usprawnienie i uproszczenie procesu obsługi podróżnych poprzez wprowadzenie kolejnych rozwiązań cyfrowych. Celem jest szybki, prosty i intuicyjny zakup biletu w preferowanej przez klienta aplikacji lub stronie internetowej.

Czytaj także:


PolskieRadio24.pl/ IAR/ Aleksander Pszoniak/ mib



Polecane

Wróć do strony głównej