Efekt 500+ na stacjach paliw
Ponad 1 mln zł zaoszczędziły wielodzietne rodziny korzystające z Karty Dużej Rodziny (KDR) na stacjach paliw sieci Lotos. Sprzedaż wzrosła szczególnie po uruchomieniu programu Rodzina 500+.
2017-02-20, 15:39
Lotos był pierwszą siecią stacji paliw, która przystąpiła do programu, oferując posiadaczom KDR zniżki na paliwa oraz promocje dotyczące gastronomii i myjni samochodowych.
Jak podkreśla gdański koncern, współpraca Lotosu z Ministerstwem Rodziny Pracy i Pomocy Społecznej przekłada się także na stricte biznesowe korzyści dla firmy, w postaci związania klientów z marką Lotos na dłużej.
Od grudnia 2014 roku, czyli od momentu przystąpienia Grupy Lotos do programu, na stacjach firmy dokonano 550 tys. transakcji z użyciem KDR, co zdaniem Lotosu przekłada się wprost na zwiększenie liczby klientów, a co za tym idzie wpływa na zwiększenie wartości każdej transakcji (tzw. powiększenie koszyka zakupowego) oraz większe zyski ze sprzedaży paliw i usług gastronomicznych.
Lotos zaznacza, że od drugiej połowy 2016 r. widać także pierwsze efekty działania programu Rodzina 500+, który spowodował zwiększenie liczby transakcji o kilkanaście procent oraz zwiększenie wartości każdej transakcji o prawie 10 proc. wśród rodzin wielodzietnych.
REKLAMA
Dla posiadaczy KDR Lotos oferuje na wybranych stacjach 5 gr/litr rabatu na paliwa tradycyjne (benzyna 95, olej napędowy, autogaz), 10 gr/litr rabatu na paliwa uszlachetnione Lotos Dynamic oraz 20 proc. zniżki na produkty gastronomiczne oferty Cafe Punkt i myjnie samochodowe.
Piotr Apanowicz
REKLAMA