Konkurs "Młodzi w Łodzi"

2011-03-15, 15:45

Konkurs "Młodzi w Łodzi"
Bank przy ulicy Tadeusza Kościuszki 15 w Łodzi. Wnętrza banku "zagrały" wnętrza Domu Bankowego Kramera w filmie "Vabank".Foto: Wikimedia Commons/Ralf Lotys lic. CC

Ruszają dwa kolejne konkursy w ramach realizowanego od kilku lat programu "Młodzi w Łodzi".

To 3. edycja konkursu na najlepszy biznesplan "Mam Pomysł na Biznes" oraz projekt "Językowzięci", którego celem jest promocja nauki mniej popularnych języków obcych.


W konkursie "Młodzi w Łodzi - Mam Pomysł na Biznes" mogą wziąć udział wszystkie początkujące firmy działające w mieście nie dłużej niż rok oraz młode osoby w wieku od 18. do 35. roku życia, które mają swój pomysł na biznes - poinformowano we wtorek podczas inauguracji konkursów.


Konkurs organizowany jest w dwóch kategoriach - ogólnej oraz dla studentów łódzkich uczelni. Termin zgłaszania wniosków upływa 11 kwietnia. Osoby zakwalifikowane do pierwszego etapu uzyskają możliwość szkoleń oraz doradztwa z zakresu tworzenia profesjonalnego biznesplanu, procedury rejestracji działalności gospodarczej oraz prowadzenia księgowości w firmie. Biznesplany oceniać będzie Kapituła Konkursu, a ogłoszenie wyników zaplanowano na połowę czerwca.


Najlepszy projekt ma otrzymać 100 tys. zł od sponsora na wsparcie logistyczne, marketingowe oraz finansowe projektu. Swoje nagrody w każdej kategorii - w wysokości po 10 tys. zł - przyzna także prezydent Łodzi.


Prezydent miasta Hanna Zdanowska podkreśliła, że program "Młodzi w Łodzi" cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem młodych ludzi. "Daje on szanse, by zdolna, ambitna młodzież decydowała się na rozwój kariery właśnie w naszym mieście" - mówiła we wtorek Zdanowska.


Drugi konkurs "Młodzi w Łodzi - Językowzięci" adresowany jest - oprócz studentów - także do absolwentów łódzkich uczelni, którzy chcą poszerzać swoje umiejętności językowe, szczególnie jeżeli chodzi o mniej popularne języki, tj. m.in. chorwacki, duński, szwedzki, norweski czy portugalski.


Zdaniem władz miasta, inicjatywa spotkała się z zainteresowaniem ze strony działających w Łodzi firm z branży BPO (sektor usług dla biznesu - Business Process Outsourcing), których jest w mieście już ponad 20 i zatrudniają one w sumie niemal 6 tys. osób.
"To inicjatywa zupełnie pionierska, której w Polsce jeszcze nikt nie realizował. Łódź staje się centrum BPO, ale niektóre firmy tracimy ze względu na brak osób posiadających umiejętność komunikowania się w językach mniej popularnych" - uważa wiceprezydent miasta Marek Cieślak.
W konkursie mogą wziąć udział łódzcy studenci, którzy ukończyli przynajmniej jeden rok studiów i absolwenci łódzkich uczelni do 30. roku życia. Nagrodą jest 80-proc. dofinansowanie trzech semestrów kursu jednego z dziewięciu języków obcych poszukiwanych przez pracodawców, a jednocześnie mniej popularnych wśród studentów. Konkurs zakłada realizację trzech edycji, w ramach których wyłonionych zostanie łącznie 216 laureatów.

PAP/ab

Polecane

Wróć do strony głównej