Enea odda pieniądze klientom. Jest decyzja UOKiK

2024-01-29, 13:30

Enea odda pieniądze klientom. Jest decyzja UOKiK
Limit 1500 kilowatów jest dla wszystkich rodzin. Ale już 1800 jest dla niepełnosprawnych, rodziców takich dzieci oraz wielodzietnych rodzin. . Foto: sirastock/Shutterstock

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny zdecydował, że klienci spółki energetycznej Enea otrzymają zwrot niesłusznie pobranej opłaty handlowej. Powodem jest brak informacji, że opłata będzie naliczana.

Prezes Tomasz Chróstny powiedział, że do UOKiK wpłynęły liczne skargi od klientów Enei, którym pobierano opłatę. Wyjaśnił, że spółka gwarantowała stałe ceny prądu ale pomijała lub w sposób niewystarczający informowała o comiesięcznej opłacie handlowej wynoszącej do 30 złotych.


Posłuchaj

Tomasz Chróstny prezes UOKiK mówi o zarzutach wobec spółki Enea (IAR) 0:29
+
Dodaj do playlisty

 

Prezes UOKiK uznał też, że Enea stosowała niedozwolone zapisy w umowach w zakresie przedterminowego rozwiązywania umowy. W takich sytuacjach klienci musieli płacić 30 złotych za każdy miesiąc pozostały do końca trwania tej umowy.

Tomasz Chróstny podkreśla, że opłata nie miała uzasadnienia w kosztach ponoszonych przez spółkę, a celem takiego zapisu było wymuszenie na klientach dalszego korzystania z usług Enei.


PR24/IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/ #Augustyniak/w hm/sw


Polecane

Wróć do strony głównej