Enea odda pieniądze klientom. Jest decyzja UOKiK
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny zdecydował, że klienci spółki energetycznej Enea otrzymają zwrot niesłusznie pobranej opłaty handlowej. Powodem jest brak informacji, że opłata będzie naliczana.
2024-01-29, 13:30
Prezes Tomasz Chróstny powiedział, że do UOKiK wpłynęły liczne skargi od klientów Enei, którym pobierano opłatę. Wyjaśnił, że spółka gwarantowała stałe ceny prądu ale pomijała lub w sposób niewystarczający informowała o comiesięcznej opłacie handlowej wynoszącej do 30 złotych.
Posłuchaj
Prezes UOKiK uznał też, że Enea stosowała niedozwolone zapisy w umowach w zakresie przedterminowego rozwiązywania umowy. W takich sytuacjach klienci musieli płacić 30 złotych za każdy miesiąc pozostały do końca trwania tej umowy.
Tomasz Chróstny podkreśla, że opłata nie miała uzasadnienia w kosztach ponoszonych przez spółkę, a celem takiego zapisu było wymuszenie na klientach dalszego korzystania z usług Enei.
REKLAMA
PR24/IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/ #Augustyniak/w hm/sw
REKLAMA