Jak młodzi promują Polskę

Po raz ósmy nagrodzono najlepsze prace magisterskie, dotyczące promocji Polski w ramach konkursu „Teraz Polska Promocja”.

2014-12-08, 16:32

Jak młodzi promują Polskę
Konkurs powstał w 2007 r. pod patronatem Ministerstwa Gospodarki, z inicjatywy Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych SA oraz Uniwersytetu Warszawskiego. . Foto: Polskie Radio

Posłuchaj

O konkursie „Teraz Polska Promocja” mówią: prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” Krzysztof Przybył oraz laureat I nagrody Bartosz Mikołaj Sobczak. /Arkadiusz Ekiert, Polskie Radio/.
+
Dodaj do playlisty

Tegoroczna edycja konkursu zebrała 111 prac magisterskich. Ich tematyka dotyczyła głównie kwestii promocji turystycznej Polski, jej regionów, miast i produktów turystycznych, wizerunku Polski w świecie i instrumentów jego poprawy, dobrych praktyk w promocji Polski, atrakcyjności inwestycyjnej miejsc czy innowacyjności gospodarki Polski na tle Unii Europejskiej.

Na autorów najlepszych prac czekały nagrody pieniężne o łącznej wartości ok. 50.000 zł. W tegorocznej edycji nagrody i wyróżnienia trafiły do 13 laureatów.

– Te prace, które są do nas przysyłane i przejdą pierwsze eliminacje i otrzymują laur pierwszej, drugiej, trzeciej czy nagrody specjalnej pokazują jak rozwiązywać sytuację w Polsce tak, by żyło nam się lepiej i dostatniej. Oceniając pracę mieliśmy głównie na uwadze możliwość wykorzystywania ich w rzeczywistej promocji Polski. Muszę powiedzieć, że do tej pory wiele nagrodzonych prac jest rzeczywiście tak wykorzystywanych – mówi portalowi gospodarka.polskieradio.pl prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” Krzysztof Przybył.

REKLAMA

W tegorocznej edycji konkursu pozytywnym zaskoczeniem dla prezesa Krzysztofa Przybyła był fakt, że laureatami zastali młodzi magistrowie spoza Warszawy.

– W tym roku nie ma właściwie warszawiaków, jest Polska. To pokazuje, że na przestrzeni tych paru lat zainteresowanie konkursem jest silniejsze w całej Polsce, a nie tylko w Warszawie. Świadczy to o tym, że Polska rozwija się dziś bardziej równomiernie. Prace napływają od Suwałk po Wrocław i od Szczecina po Przemyśl. Warto też podkreślić, że w tym konkursie wygrywają tylko prace innowacyjne, które wnoszą nowe spojrzenie na element promocji Polski – tłumaczy prezes Przybył.

Kapituła konkursu pod przewodnictwem prof. Alojzego Nowaka, prorektora UW główną nagrodę I stopnia przyznała pracy pt.: Ocena atrakcyjności inwestycyjnej miast Europy Środkowo-Wschodniej z perspektywy procesów typu offshoring, autorstwa Bartosza Mikołaja Sobczaka, absolwenta Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego.

– Przedmiotem pracy jest wielowymiarowa ocena atrakcyjności inwestycyjnej 27 miast przyjętych do Unii Europejskiej po 2004 roku. Wyniki są nadzwyczaj dobre właśnie dla polskich miast. Powiem szczerze, że nie spodziewałem się tego. W takim zbiorczym rankingu, który przygotowałem w mojej pracy najlepszym miastem pod względem atrakcyjności w Europie Środkowo – Wschodniej okazała się Warszawa. Pokonała takie miasta jak Budapeszt czy Praga. Równie wysoką, bo trzecią pozycję zajął Kraków. Inne polskie miasta znalazły się w pierwszej dziesiątce – mówi laureat I nagrody Bartosz Mikołaj Sobczak.

REKLAMA

Konkurs powstał w 2007 r. pod patronatem Ministerstwa Gospodarki, z inicjatywy Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych SA oraz Uniwersytetu Warszawskiego. Pierwsze edycje poświęcone były wyłącznie promocji polskiej gospodarki za granicą. Po ośmiu latach działania, konkurs współtworzy 30 instytucji – ministerstwa, agencje rządowe, uczelnie wyższe, przedsiębiorstwa i media. Do tej pory do Konkursu zgłoszono 534 prac magisterskich z kilkudziesięciu uczelni publicznych i niepublicznych z całej Polski.

Arkadiusz Ekiert

Wyniki VIII edycji konkursu „Teraz Polska Promocja”

I. Nagrody główne:

  • nagrodę I stopnia otrzymuje praca magisterska pt.: Ocena atrakcyjności inwestycyjnej miast Europy Środkowo-Wschodniej z perspektywy procesów typu offshoring, autorstwa p. Bartosza Mikołaja Sobczaka,
  • nagrodę III stopnia otrzymuje praca magisterska pt.: Projekt koncepcyjny pływającego centrum promocji miast nadodrzańskich z bazą w Szczecinie, autorstwa p. Barbary Urszuli Kania,
  • nagrodę III stopnia otrzymuje praca magisterska pt.: Rozwiązania innowacyjne w turystyce, jako czynnik promocji polskich regionów i produktów turystycznych, autorstwa p. Kaliny Justyny Pasek.

II. Nagrody specjalne:

REKLAMA

  • nagrodę Ministra Sportu i Turystyki otrzymuje: praca magisterska pt.: The marketing activities in competive advantage of Cieplice Zdrój, autorstwa Moniki Michaliny Gandeckiej,
  • nagrodę Ministra Spraw Zagranicznych otrzymuje praca magisterska pt.: Dyplomacja publiczna Polski w obliczu 25. rocznicy transformacji ustrojowej, 15-lecia przystąpienia do Organizacji Paktu Północnoatlantyckiego i 10-lecia akcesji do Unii Europejskiej, autorstwa Karola Wojciecha Kułagi,
  • nagrodę Ministra Gospodarki otrzymuje praca magisterska pt.: Analiza porównawcza systemów wspierania eksportu Polski i Wielkiej Brytanii, autorstwa Małgorzaty Bożeny Klimkowskiej,
  • nagrodę Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi otrzymuje praca magisterska pt.: Miód i produkty pszczele, jako atrakcja turystyczna powiatu kluczborskiego, autorstwa Alicji Marii Gadziałkowskiej,
  • nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego otrzymuje praca magisterska pt.: Kształtowanie wizerunku instytucji kultury działającej na rynku polskim na przykładzie Instytucji Filmowej Silesia Film, autorstwa Kariny Madera,
  • nagrodę Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń SA otrzymuje praca magisterska pt.: Rola polskich placówek dyplomatyczno-ekonomicznych w promocji polskiego eksportu, autorstwa Oskara Augustynowicza.

III.  Wyróżnienia:

Wyróżnienia w konkursie otrzymują następujące prace magisterskie:

  • Budowa wizerunku miejsca docelowego poprzez lokowanie produktu na podstawie filmu "U Pana Boga za piecem", autorstwa Eweliny Szłapa,
  • Współczesna turystyka a utowarowienie łowickiej kultury ludowej, autorstwa Katarzyny Małgorzaty Słoma,
  • Promocja języka ojczystego i kultury na przykładzie British Council, Instytutu Goethego i Instytutu Polskiego, autorstwa Kingi Cegleckiej (wyróżnienie Instytutu Adama Mickiewicza),
  • Rola produktów tradycyjnych i regionalnych w budowaniu i umacnianiu marki narodowej, autorstwa Kseni Majewskiej (wyróżnienie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego).

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej