Pierwsze w historii targi China International Import Expo. Chiny otwierają się na import

2018-05-24, 21:19

Pierwsze w historii targi China International Import Expo. Chiny otwierają się na import
Chiny. Foto: shutterstock

Chiny chcą bardziej niż do tej pory otworzyć się na import. Jest to odpowiedź na oczekiwania wielu krajów  mających bardzo duże ujemne saldo w wymianie handlowej z Krajem Środka. Dlatego jesienią tego roku w Szanghaju w dniach od 5 do 10 listopada, odbędą się pierwsze w historii targi China International Import Expo.

Posłuchaj

Z Andrzejem Szewczykiem, dyrektor Centrum Współpracy Polsko -Chińskiej w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu rozmawiał Dariusz Kwiatkowski/Naczelna Redakcja Gospodarcza
+
Dodaj do playlisty

Imprezę wspierają :Światowa Organizacja Handlu (WTO) oraz Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Rozwoju Przemysłowego (UNIDO).

- W tym roku to będzie największe wydarzenie gospodarcze w Chinach. Targi są organizowane z inicjatywy prezydenta Chin Xi Jinpinga i mają zwiększyć sprzedaż importowanych towarów na rynku chińskim-  zauważa Andrzej Szewczyk-dyrektor Centrum Współpracy Polsko -Chińskiej w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Chiny to w tej chwili największy rynek konsumencki świata

To także bogacące się społeczeństwo i coraz bardziej świadomi konsumenci, poszukujący produktów wysokiej jakości. W ciągu najbliższych pięciu lat kraj ten zamierza przeznaczyć na zakup produktów importowanych 10 bilionów dolarów. Na zakup samych artykułów spożywczych planują wydać 760 mld dolarów, na zakup artykułów konsumpcyjnych 160 mld,  samochodów i części do nich ponad 260 mld , a na lekarstwa , aparaturę medyczną i inne produkty służące ochronie zdrowia ponad 270 mld dolarów. Są to liczby , które robią wrażenie i które powinny zachęcić również polskie firmy do zaistnienia na rynku chińskim.

PAHI będzie wspierać polskie firmy w Chinach

Naszym przedsiębiorstwom udziela wsparcia Polska Agencja Handlu i Inwestycji. Będzie ona  krajowym koordynatorem Międzynarodowych Targów Importowych w Szanghaju. Stworzony zostanie Polski Pawilon Narodowy,  w ramach którego prezentowane będzie nowoczesne oblicze polskiej gospodarki, polskie regiony i atrakcje turystyczne naszego kraju. Będą także stoiska branżowe.

- Stawiamy przede wszystkim na firmy z branży  spożywczej, biotechnologicznej, farmaceutycznej, motoryzacyjnej, a także  firmy produkujące artykuły dla dzieci - podkreśla Andrzej Szewczyk.

Na jakie wsparcie mogą liczyć firmy? 


Przedsiębiorstwom, które będą uczestniczyły w targach Polska Agencja Inwestycji i Handlu oferuje daleko idące wsparcie między innymi w postaci kompleksowego przygotowania do udziału w imprezie. Zaplanowano serię seminariów, w czasie których będzie mowa o kanałach dystrybucji w Chinach , dostosowaniu produktów do oczekiwań konsumenta chińskiego, a także na temat specyfiki biznesowej  kultury chińskiej. Przewidziano wybudowanie stoisk branżowych, przy czym  firmy poniosą tu  minimalne koszty, które nie powinny przekroczyć 6 tysięcy złotych.

Warto przypomnieć, że od 6 lat działa w Szanghaju Zagraniczne Biuro Handlowe Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. W najbliższych miesiącach przewidziano  otwarcie podobnych biur w Chengdu, Hong Kongu i na Tajwanie. Polski eksport do Chin w 2017 roku zwiększył się o prawie jedną trzecią i wyniósł 3,35 mld dolarów. To najwyższy wynik w historii wzajemnych obrotów handlowych.

O dużym zainteresowaniu targami China International Import Expo świadczy fakt, że Japonia zarezerwowała 10 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej, Stany Zjednoczone  7 tysięcy metrów, Włochy 2,5 tys. .metrów, Niemcy 3 tysiące metrów. Powierzchnia wystawiennicza Polski wyniesie 1000 metrów kwadratowych- najwięcej spośród krajów Europy Środkowo-Wschodniej, na przykład Czechy i Węgry mają po 500 metrów.

Targi odbędą się w jednym z największych kompleksów wystawienniczych Szanghaju, na który składa się 16 hal o powierzchni 500 tysięcy metrów kwadratowych. 

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Dariusz Kwiatkowski, kw   

 

Polecane

Wróć do strony głównej